quipuskennel

Alla inlägg under december 2018

Av Quipus - 9 december 2018 20:52

Tänkte lite ambitiöst att jag skulle göra pepparkaksdeg och använda lite roliga former, sedan grädda dom och så "måla" på dom med kristyr i olika färger.

Men man kan göra det enkelt för sig och köpa färdig deg, använda lite roliga former, grädda dom och så "måla" på med kristyr i olika färger.

Men man kan göra det ännu enklare och köpa färdiga pepparkakor och "måla" på dom med kristyr i olika färger.

Men nä, så gott är det ju egentligen inte med pepparkakor, så det får vara så med det.


Eller göra som Maggan som faktiskt köpte degen för att göra pepparkakor. Men det slutade med att hon åt upp degen...

Av Quipus - 8 december 2018 20:34

Carina på Babysocks och jag pratade om en person som betytt mycket för mig - veterinär Berndt Lindgren. När hans son tog över på kliniken, bytte jag klinik. Därför har jag inte varit så uppdaterad. Men idag googlade jag hans namn och kunde till min sorg, och lättnad (då han var mycket sjuk) att han har fått somna in. Sov gott, kära Du! Du lämnar många minnen efter Dig.

Av Quipus - 8 december 2018 19:54

Många sätter in foton av granar dom sett. Jag brukar inte, men när jag såg granen som står på Stortorget i Svedala så blev jag helt varm. Trots den tidiga timman. Jag skjutsade husse till bussen, därför var jag i Svedala i regnet i morse, strax efter 7.


 

Av Quipus - 8 december 2018 19:52

Välgjort hemstickat till mycket bra priser. Vid intresse, maila mig på:

ufo00alien@hotmail.com



             

Av Quipus - 7 december 2018 17:53

Är väl kanske inte, i andras ögon, det mest ultimata att sitta med 3 hundar som fyller 1 år samma månad. Men för mig har det varit intressant. Kommer lätt göra om det om det faller sig så.

Willow, Wizzka och Karma Ragata fyller alla 3 1 år nu i december. Det enda negativa skulle väl vara att dom ska vaccineras samtidigt   . Det är ju inte gratis precis. Vi har en till, Ior, som också fyller år i december, men han blev vaccinerad i slutet av november.

Sedan är det dags att planera för röntgen av systrarna och knäkoll av Karma Ragata. Planen är att vänta till mars med Karma, då hon löper nu. Hoppas hon utvecklas lite i kroppen efter detta. Annars får det dröja lite till.

Wizzka löpte i september, så tidsmässigt passar det nu i december/januari, så det får bli i januari. 

Willow har inte löpt än, men är nog på gång med tanke på stor fällning. Så då blir det röntgen för henne 3 månader senare.

Annars händer här inte mycket mer än det som ska hända inom hunderiet. Som tur är, för alla andra sliter och drar i mig. Men nu har jag sagt ifrån! Nu räcker det! Jag finns inte till för att bara finnas till hands för alla andras behov, om jag inte får något tillbaka. 

Av Quipus - 6 december 2018 19:16

Här ställde jag upp och var chaufför igår, i Malmö, med stressig trafik. Och som tack från universum fick jag en lagom nackspärr!
TACK FÖR DEN!!

Av Quipus - 5 december 2018 23:11

Har blivit en hel del telefonhund, både igår och idag. Igår pratade jag med Malin, Bjäratrollens, och med Carina Babysocks. Idag blev det ännu mer Malin och sedan ringde en avlägsen bekant som vill ha hjälp med att hitta hund.

Om någon känner till en shetland sheepdog hane, från 4 månaders ålder, trygg och balanserad mentalt, behöver inte vara någon utställningsstjärna, så kan ni väl skicka en kommentar här i bloggen?

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards