quipuskennel

Alla inlägg den 14 januari 2019

Av Quipus - 14 januari 2019 20:12

Någonstans halvvägs ville jag nästan ge upp och bara gå och lägga mig...

Husse skulle på läkarundersökning å jobbets vägnar idag. Detta i Malmö. Så kom ju snön då... Vi bestämde att vi skulle köra i verkligt god tid, så vi skulle hinna tanka, hitta parkeringsplats och inte behöva bli stressade utav väglaget.

Vi går ut, husse röker utanför bilen, jag sätter mig för att starta, men nääääää. Batteriet har tagit skada av kylan och snön. Ringde Tobias som kom ner och hjälpte oss genom startkablar. Han får nycklarna till SoFiN, så han kan titta på henne under dagen och lämna sin dom. Vi kör iväg, försenade... Vi klarar oss nog in till läkaren med den bensinen... Väglaget var bra, inga problem. Men ALLA ljus som vi skulle passera var röda. Eller slog om till gult när vi närmade oss. Ambulans kommer farande med blåljus och sirener, något jag inte mår så bra av. Något med ljudvågorna som inte funkar för mig. Bensinlampan lyser, börjar sedan blinka. Nä, vi får nog acceptera att vi blir sena. Måste hitta bensinmack. Nähä, den vägen gick inte att köra längre, där har man gjort om. Var är vi nu då? Ah, nu hittar jag! Hittar macken, efter ännu fler rödljus. Tankar för en hundring så länge. Kör mot Stortorget, där läkaren befinner sig. Rödljus....... Lämpar av hussen utanför porten, för att sedan leta parkeringsplats. På Stortorget... Men DET gick bra! Lade i ordentligt med parkeringspengar, inga böter tack. Går in för att vänta på husse. Får en panikångestattack, berättar detta för kvinnan i receptionen. Men jag lyckas plocka ner mig själv igen. Husse kommer ut efter ett tag, färdig med undersökningen. Han mår bra, i förhållande till att vara en rökare av den årsmodellen. Vi kör ut mot Svågertorp för att köpa nytt batteri till Pixi på Biltema. Nu var där minsann inga rödljus. När vi kommit ut på E65 vid Evidensia så har där skett en olycka. Ännu fler blåljus, poliser, ambulanser. Jippie, jag mår verkligen skitbra av detta... På Biltema får vi tag i rätt batteri (genom att konsultera deras dator), köper torkarblad också, får bytt batteri i bilnyckeln. Vi kör hemåt, men stannar i Anderslöv för att tanka inför morgondagen. Då startar inte Pixi på första försöket. Panikångesten närmar sig igen, men jag lyckas stoppa den. Kommer hem, släpper ut hundarna, ringer Tobias. Han kan byta batteriet ikväll. Får veta att SoFiN inte går att laga...... Är himla ledsen över detta... Nu har jag legat och dumglott på tv, övertrött av allt som hänt och all stress. Och imorgon börjar vi om igen...

Av Quipus - 14 januari 2019 06:25

Öppnade bakdörren för att släppa ut Willow och Wizzka. Jag och flickorna reagerade verkligen olika. För min del var det ett ilsket näääääää och flickorna for ut med ett ljud som kan liknas vid ett mänskligt JIPPIE!!!! Snö....

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards