quipuskennel

Alla inlägg under januari 2019

Av Quipus - 4 januari 2019 22:30

                                                             

Av Quipus - 4 januari 2019 22:17

En hamnar här, om allt går som det ska...


                                       

Av Quipus - 4 januari 2019 22:03

Hans namn i stamtavlan är Fernando ze Zlate Hvezdy


     

Av Quipus - 4 januari 2019 22:00

Yakkis matte Marie Christine hade köpt gottis till våra hundar i julklapp. Eftersom vi inte träffats innan så blev det överlämnande av julklapp idag. Kanske var den också menad som födelsedagspresent åt Yakkis döttrar Willow och Wizzka?


 

Av Quipus - 3 januari 2019 22:14

Husse, matte, Dante, Viking och jag åkte till Malin idag. För att titta på valpar... Mina valpar... Foton kommer imorgon. Matte är för trött ikväll.


Ior

Av Quipus - 2 januari 2019 22:30

Musiken flödar ur högtalaren, trots att husse är hemma. Så skönt att ha musik på när vi pysslar med odjuren. Imorgon ska vi på en liten utflykt, några hundar får följa med.

Av Quipus - 1 januari 2019 12:38

På dagen var jag i Skurup med Maggan, handlade en del saker jag fått för mig att jag absolut behöver. Däribland en liten korg, ser ut som en kundkorg fast mindre. Perfekt att ha dom pälsvårdsverktyg jag använder varje dag. 2 stycken för 30:-, på Dollar Store. Dagens bästa köp, haha.

Vid borstningen var Dante helt tokig, han ville inte gå ner igen, borsta mer!!!

Kvällens mat bestämde husse över. Han ville ha hamburgare med ägg, bacon och sallad på. Självklart! Gott blev det!

Släppte ut hundarna sista rundan och efter bara några minuter var det någon som frenetiskt skrapade på dörren. Det var Vittra, hon tyckte plötsligt att det var otäckt att vara ute. Någon hade väl smällt av någon raket någon km härifrån. Konstigt, för så brukar hon inte reagera.

Vid 12-slaget lät vi hundarna vara inne, även detta år. Vädret var blääääärk. Vi stod ute, husse och jag, i kanske 10 minuter, med våra champagneglas och skålade in det nya året. Lååååångt bort kunde man se lite lagom med fyrverkerier, någon här i området hade lagt mycket pengar på det. Vackert! Och gratis för oss!

Sedan i säng tidigt. Husse jobbar idag. Jag somnade 4, husse somnade när han lade ner huvudet på kudden. 5 larmade mobilen. Husse steg upp, jag fick en timme till. Han tog hand om hundarna, gullegubbe!!! Körde honom till Svedala, där han tog bussen till jobbet.

Skulle egentligen varit iväg med Maggan en sväng idag, men ingen av oss har lust, så vi tar det en annan dag.

Det blåser som attan, annars hade jag gärna packat in lite hundar och kört till Svaneholm. Men där får vi kanske en gren i huvudet... Nä, blir kvar hemma och pysslar med lite ditt och lite datt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards