quipuskennel

Alla inlägg den 21 februari 2019

Av Quipus - 21 februari 2019 22:03

Börjar ju likna någon slags vana detta. För tredje dagen i rad var jag på Family House, som ju ha 70% rabatt på allt, eftersom butiken upphör. Jag tvingade Jeanette (jo det är SANT Håkan!) att köpa flera scarfsar. Jag köpte en blus bara.

Sedan nästa sak som upprepade sig för tredje dagen i rad - Patisserie5. Idag i ensamt sällskap (kan man säga så? Ja, jag kunde). Åt en bulle med kyckling och grönsaker på. Sedan kom Yakkis matte; Marie Christine och höll mig sällskap. Samtidigt kom min älskling också, som hade jobbat lite. Marie Christine försvann och kom tillbaka med något jag gått och tittat på i 3 dagar inne på Family House. En så snygg täckjacksväst med pälskantad huva, märke Salming. Ursprungspriset var 1099:-, så jag tyckte inte att jag hade råd. Kan ju vara rätt slarvig med kläderna. Går emot en spik, fastnar mellan tänderna på en glad hund, ja sådant. Så första dagen stod jag och suckade över hur snygg den var. Andra dagen var husse med, så jag låtsasprovade den lite slarvigt. Jag visste att om jag satte den på mig och den passade, så hade han köpt den. Så jag sa - Nej, kolla! Boobisarna fick inte plats. Så, då var det bekymret ur vägen och jag slapp fundera mer. När jag var inne idag, visade jag västen för Jeanette som konstaterade att den var min stil. Men nä, igår var den ju inte så passande. 

Men så kom då Marie Christine med den och då kunde jag ju inte annat än få tårar i ögonen av lycka. Och den sitter perfekt....... TACK!!!!!   

Så tog vi med oss Yakki hem, Marie Christine skulle göra lite sysslor. Så då passade vi på att para och det gick jättebäst! Sedan kom Marie Christine ut och hämtade hem lilla gullhunden igen.

Nu ikväll överraskade jag husse med att göra en liten fruktsallad bestående av banan, kiwi och vindruvor. Men sååå nyttig kunde jag inte vara, så det blev glass också...  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards