quipuskennel

Direktlänk till inlägg 27 februari 2019

Mycket som ska klaffa nu

Av Quipus - 27 februari 2019 21:46

Vi har sålt hela partiet med lp-skivor! Dom åker till Härnösand nästa vecka, alltså ska dom packas ner. 
På fredag ska vi till veterinären, Mymlan ska vaccineras och Karma besiktigas.

På lördag kommer en spekulant och tittar på Karma.

Lite fix kvar på bilen innan hon är som jag vill.

Malin och jag letar vuxen sheltiehane/hanar att köpa. Det verkar stört omöjligt att hitta något att para med som motsvarar våra förhoppningar. Därför känns det lika bra att äga hanarna själva. Fast så har jag resonerat i många år. Vet inte när jag senast parade hos någon annan. Tror det var 1996 kanske?

Vi har hittat flera fina hanar, men så är det för nära besläktat eller annat som sätter stopp.

Vi hoppas på att Yakki är dräktig med Ior. 

Snart dags med löp igen, men inget som ska paras. Det räcker med en kull i taget. 

Men imorgon ska husse vara hundvakt medans jag och Lotta åker till Malmö och bara har det kul. Jag behöver verkligen det nu...

Hittade förresten precis det där jag ville köpa till husse i födelsedagspresent!

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

1 mars 2019 22:23

Oj det var väl många skivor !!!

Hoppas det går bra med Karma

Quipus

2 mars 2019 05:10

Där har varit många många fler...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Av Quipus - Söndag 14 april 20:10


Läckerbit en Zimbi, son till Kenzo och Vittra   

Av Quipus - Lördag 13 april 21:22

Har blivit så väl omhändertagen på Ystad Lasarett. Stor eloge åt all personal! Nu väntar många veckors läketid och sjukgymnastik. Glad att jag är bådahänt så jag kan göra lite nytta i alla fall. Dessutom har jag hjälp och stöd från alla fina vänn...

Av Quipus - Fredag 12 april 20:55

Nämligen på Ystad Lasarett. Nyopererad arm, får komma hem imorgon.  ...

Av Quipus - Torsdag 11 april 20:50

Vid kvällens inspektion och nattning hittade vi fästingar. Många använder Bravecto, men det gör inte vi. Avelshundar kan få problem med fertilitet.För en tid sedan var det skriverier om valpar som fötts missbildade där mammorna fått just Bravecto. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards