quipuskennel

Direktlänk till inlägg 16 mars 2019

Inte så glad

Av Quipus - 16 mars 2019 20:40

Skulle få ha en hel helg med husse. Trodde jag... Som vanligt får dom inte tag i någon annan och förlitar sig helt på att han ska släppa allt han har för händer och ta sig till jobbet. 

Det ÄR svårt att säga nej. Personen han är assistent ska ha personal hos sig dygnet runt. Då blir det svårt att säga nej, när ingen annan kan.

Dagen började med soptipp, pakethämtning och så vidare till Trelleborg för att handla. Trötta kom vi hem och skulle lägga oss och vila. Men nej... Bara att ta in hundarna igen, packa ihop det han behöver och så köra till Lomma.

Jag erkänner, jag blev arg, besviken och sååååå ledsen. 

Vi hade planer för resten av dagen, och även för imorgon. Men det GÅR inte att planera något. 

Han har tagit ledigt den 30-31/3, då är det utställning i Malmö. Fan om det går i stöpet!! Vi har anmält 3 hundar; Dante, Ior och Vittra. Det är meningen att husse ska visa Dante, eftersom jag inte kan hålla det tempot som den hunden behöver. Jag visar Vittra och extradotter Mari visar Ior. Det var faktiskt hennes "fel" att vi anmälde...

Kvällen har gått åt till att göra en så efterlängtad kycklinggryta. Och till att äta den! Inte allt, så klart. Kokade ris och tog faktiskt en öl till. Mycket ovanligt för mig. Husse dricker ingen alkohol alls, men jag kan ta en öl sisådär 3-4 gånger/år. Har fastnat för ölen från Hönsinge Bryggeri. Så en sådan blev det till grytan. Sååå gott!

Men nu sitter jag vid datorn. Det kommer hända en massa i hunderiet inom en ganska snar framtid. En sak har jag ju skrivit om; att Wizzka flyttar. Resten är hemligt ännu så länge.

Har så klart satt på musik. Och vill dela med mig, denna gången är jag egentligen mest förtjust i videon, men låten är bra den också:


 
 
Ingen bild

Mari

16 mars 2019 22:08

Jaja bara skyll allt på mig... 😂 OM mardrömmen skulle ske så husse blir tvungen att jobba när det är Malmö så löser vi det med, har ju tur att jag har en mamma till så i så fall ger vi henne ett snöre!

Quipus

17 mars 2019 09:08

Älskar dig!!!

 
Ingen bild

Carina Jansson

18 mars 2019 11:29

Vill ju så gärna se Ior på hans första utställning =( Får se hur det går, skulle ge vad som helst för att få visa honom ngn gång, då han ligger mig så varmt om hjärtat.

Quipus

18 mars 2019 16:09

Det är ju detta djävla öra... Så jag får se om han ska visas fler gånger över huvud taget. Beror på hur det går nu denna gången.

 
Ingen bild

Karin Sjunkaröds

31 mars 2019 11:09

Stort lycka till på utställningen❤️

Quipus

31 mars 2019 21:52

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards