quipuskennel

Direktlänk till inlägg 26 mars 2019

Försökt andas idag

Av Quipus - 26 mars 2019 19:47

Ont som attan idag, så jag fick ställa in min "date" med Mari. Det enda jag fick gjort i Skurup idag var att handla. Det är ju tisdag och då handlar jag på Coop, eftersom man får 5% rabatt om man handlar för över 200:- Och DET är ju inga större problem...

I söndags var i alla fall jag och Malin iväg till Stockholm. Jag körde hem till henne och sedan körde vi vidare till Hässleholm där vi tog tåget till Stockholm. Vilda vov, jag har inte åkt tåg sedan 80-talet någon gång. 

Med oss upp hade vi Wizzka som nu har flyttat hemifrån. Wizzka är 15 månader gammal och ska snart löpa, så jag var beredd på det värsta. Var helt säker på att hon skulle uppvisa någon slags nervkalops. När hon kliver ner på perrongen säger hon - Stockholm, här har ni mig äntligen! Hon uppförde sig helt otroligt! Inget var konstigt, nästan som om hon är där en gång i veckan, typ. Lilla bonnhunnen...

Överlämningen till nya ägaren gick bra och dom har verkat nöjda i sina uppdateringar via sms.

Med oss hem hade vi en hane som Malin köpt. En svart/vit goding, vid namn Kakan. Mer information vill jag inte lämna ut, då han inte är min. MEN SÖT ÄR HAN!!

Igår var husse och jag i Trelleborg med Willow för att röntga om henne. Något hade tydligen blivit fel vid förra tillfället (förra tisdagen) och plåtarna gick inte att skicka iväg. Alltså blev hon omröntgad och det gick bra. Jag stannade tills dom bekräftade att plåtarna gått iväg. Hoppas resultatet kommer snabbt! Detta tar på nerverna!

Flocken känns liten här nu. "Bara" 6 hundar kvar, som trivs jättebra tillsammans. Förhoppningsvis händer det lite i vår. Dels en valpkull dels en hemlis.

Messade till Karin som ju fick en kull efter Ior den 13 mars. Skönt att få veta att allt är bra med både mamma och alla 5 valparna. Skulle det vara så att någon är intresserad av en valp där, får ni gärna höra av er, så skickar jag er vidare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Av Quipus - Lördag 23 mars 21:04

Foton kommer imorgon. Jag orkar inte pilla med det nu ikväll. Har ont i armen.  ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards