quipuskennel

Alla inlägg under mars 2019

Av Quipus - 25 mars 2019 23:24

Är för trött, helt enkelt. Gårdagen tog på krafterna, så jag får skriva av mig imorgon istället. Sorry...

Av Quipus - 24 mars 2019 23:17

Malin och jag har varit i Stockholm idag, per tåg, tur och retur. Trött som attan är jag, så jag orkar inte skriva något avancerat idag.

Av Quipus - 23 mars 2019 21:12

Tåget till Stockholm imorgon. Detta för att lämna över Wizzka som nu ska flytta hemifrån. Med oss hem ska vi ha något annat, mer om det någon annan dag. Inte jag som ska ha, utan Malin.

Idag har vi tränat hundar. Eller Mari har utställningstränat, med Ior och Dante. Det gick jättebra. Fotade en hel del, men hinner inte med det förrän måndag/tisdag någonting.

Ska lägga mig extra tidigt ikväll. Ska upp typ 4.......


Av Quipus - 22 mars 2019 20:22

Matte lastade in mig, Ior och Dante i bilen och körde till Sjöbo. Vi fick lyxa till livet lite (mycket) och bli badade, fönade, borstade och trimmade inför kommande utställning som vi 3 ska till. Matte tyckte också det var lyxigt, att slippa bada oss och allt annat. Hon fick ont nog i alla fall, bara genom att stå och vara glad och trevlig.

Så klart handlade hon lite saker till oss också. Hon kan ju knappast gå in i en hundbutik utan att få med sig något kul hem. 

Vi blev i alla fall så snygga, så man tror knappt det är sant! Matte ska fota oss nästa gång det är fint väder. 

Tack Catarina och Sara för att ni gjorde oss så fina. Vilken tur att Dante bara biter på matte...

Denna lyxen kan man ju vänja sig vid! TACKTACKTACK!!!!
Vift på svansen

från



Vittra

Av Quipus - 21 mars 2019 20:43

Skulle bara reda ut lite tovor bakom öronen på Vittra och Ior, men det blev genomgång av hela gänget. Vittra, Ior och Dante ska på spa imorgon. Då måste man vara vidgjord innan. 

Av Quipus - 20 mars 2019 20:24

Måste återge följande sms-konversation som jag hade med extradottern Mari:



Mari:

Vet du vad?

Häromnatten när jag inte kunde somna så roade jag mig med att ligga och läsa igenom alla gamla inlägg på din blogg. Så många minnen och så många skratt! Men en sak som verkligen slog mig var nämligen detta - vilken otrolig vändning livet tagit för dig och hundarna, och jag är så glad över er nya vardag, så bra allting blivit liksom! 


Jag blev helt tagen över detta sms! Skrev följande tillbaka:

Tack snälla söta rara för dom orden. Läste det för Rune. Jag bölar och han blev rörd. Det var ett av dom vackraste sms jag någonsin fått. ÄLSKAR DIG!


Svaret blev, från Mari: 

Äsch nu bölar ju jag också när du säger så, puss på dig knäppis, hälsa bästa Rune!


Mari! Rune hälsar absolut tillbaka. Hundarna också! Tack för att ni finns, hela knasiga familjen! (Ja, jag vet att du tycker det är sentimental smörja Håkan, men det får du fan ta!)

Av Quipus - 19 mars 2019 23:02

Willow och Wizzka har varit hos veterinären idag. Och matte upptäckte att dom har blivit lite vääääääl runda... Wizzka väger 9,2 och Willow 10!

Av Quipus - 18 mars 2019 23:45

Flickorna vidgjorda inför morgondagens äventyr

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards