quipuskennel

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Quipus - 15 april 2019 23:46

Nattade hundarna. Efter en liten stund kom jag på att jag glömt något i köket, så jag tände lampan och gick ut där. Möts av att Aska ser mig stadigt i ögonen och viftar på svansen (första gången han gör det åt mig). Han såg ut som han log med ögonen. Nästa som sker är att Karlos ställer sig på bakbenen och sätter frambenen mot mitt ben. Även han ser mig i ögonen och viftar på svansen. Men viftat på svansen har han gjort åt mig sedan första kvällen.

Men just det där, att dom båda ser mig i ögonen, med lugn och trygg blick. Det fick mitt hjärta att slå lite extra, av lycka  .

Av Quipus - 15 april 2019 23:14

Har varit en hel del hund idag. Parning för Ior, sista gången med den tiken för detta löpet. Håll tummarna! Dom är så himla fina ihop!

Sedan har jag varit hos Malin för att eventuellt assistera vid parning. Men tiken var inte riktigt redo än, så vi försöker på onsdag igen.

Kvällen har jag tillbringat en bra stund mitt i flocken. Borstat pälsar, pillat öron, fixat med tänder och myyyyyyyyyst. Mina 2 fina utländska pojkar är så tacksamma att pyssla med. Dante blir sur som en gurka för att han inte får all uppmärksamhet. Men så är livet, lille spets!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards