quipuskennel

Alla inlägg den 28 april 2019

Av Quipus - 28 april 2019 14:02

Följande konversation har nu varit. Har inte velat låta er ta del av det innan, men här är beviset på vad hon egentligen håller på med. 
Jag skrev: Jag har just pratat med kennelkonsulenten som även han gav mig rätt. Kontakta honom gärna. Olle heter han i förnamn, resten får du hitta på skk.

En timme senare skrev jag: Vill du ha hans nummer?


Svar: Du pratat haha vilka lögner drog du nu. Du kan ju inte hålla dig till sanningen. Stana upp o tänk... Är det för Yakkis skull du håller på.. Nej du skiter i hunden du ska ha RÄTT till varje pris Det kvittar hur du sårar människor. En dag står du ensam .. men du fick "rätt". Tänk dig för.


Jag skickade då kennelkonsulentens nummer

Varsågod och ring


Jag skrev också: Det är väl du som håller på av prinipskäl. Men ring Olle och prata med honomm om du vågar. Han är Svenska Kennelklubbens kontrollant. Han kan alla regler. Ring!


Till svar på detta fick jag det mogna: Skit ner dig du är elak


Som svar skickade jag ett hjärta. Det är ju någonstans synd om henne.


Så frågade jag: Nå har du ringt kennelkonsulenten?


Till svar: Jag ringer vem jag vill och när jag vill. Förstår du!!


Mitt sista svar till henne i detta är:
Jag tyckte bara så du kunde få veta hur reglerna är. Men väljer du att trakassera mig och Rune, så kommer det inte bli så bra. Mobbing är dessutom väldigt elakt. Även att kalla folk för fula saker.

Du vågar inte ta reda på sanningen för då måste du inse att du har fel. 

Du är från och med nu en icke existerande varelse.


Hon har alltså smsat Rune (husse). åberopat deras 40 år gamla vänskap. Kallat honom toffel. Hon undrar vad som har hänt med honom.


Vad han svarar på detta vet jag inte. Men vi förändras ju alla med tiden. Vissa till det sämre och vissa till det bättre. En del människor förändras för att dom växer upp och andra förändras för att dom är sjuka. 


Hon vill uppenbarligen inte reda ut detta. Hon tycks nära sig på bråk och ställer till med sådana var hon än hamnar. Till och med så illa att ett eller flera av hennes konton på Facebook har blockerats. 


Av Quipus - 28 april 2019 13:09

Underliga sms med förklädda hot om både Jordbruksverket och Svenska Kennelklubben. Det har för henne blivit en principsak, det har inte med hunden att göra. Då hade hon väl kontaktat mig innan. Hade hon varit lite driven skulle hon ha kontaktat mig efter ett par dagar och vi kunde ha rett ut allt. Men hon väljer denna vägen. Hon påstår att jag har alla människor i Skurup mot mig nu, alla har läst mig blogg. Konstigt, för statistiken säger inget om detta.

Vi har upptäckt andra saker hos Yakki som verkligen inte var trevliga. Men det kan jag ju inte skriva om här, då vet man inte vad hon tar sig till. 

Det bästa hade varit om vi hade satt oss ner på varsin stol och verkligen ventilerat allt, men det kommer aldrig att hända. Hon kallar mig ond och en elak kvinna. Jag tackade för det.

Jag har nu talat med vår kennelkonsulent, som vi har förmånen att få använda till just sådana här problem. Enligt honom är hunden min och hon har ingen rättighet till henne. 

Däremot tyckte han att jag skulle skriva låneavtal i fortsättningen om det skulle bli fler tillfällen. Tro mig, det blir det INTE.

Jag har nu gett henne rådet att själv ringa och prata med honom, jag har till och med gett henne hans telefonnummer. Tror inte hon vågar. Det blir väl sms där också eller Facebook.

Av Quipus - 28 april 2019 09:07

Dagisvovven Bettan fyllde 11 år i förrgår. Tyvärr har vi haft energitjuv som stulit både tid och ork från oss. Men här kommer Bettans födelsedagsfoto. Man kan ju inte tro att hon är så pass gammal!


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards