quipuskennel

Alla inlägg den 29 april 2019

Av Quipus - 29 april 2019 21:39

Dante och jag åkte till Skurup idag för att träna hund ihop med Mari och hennes tokiga Joker (Jåker). Underbar är han i alla fall!
Vi gick en sväng i Skurup. Det är så kul att se bonnhunnen Dante uppföra sig så väl, bland folk och fordon, och andra hundar. Stolt är jag! 

Sedan satte vi oss på en bänk på gågatan för att träna lite passivitet. Även det gick jättebra! Sedan svek jag Mari och hundarna en stund, för jag fick veta att där var billig coca-cola på Netto! 2 backar köpte jag.

Vädret har varit underbart idag, hundarna har varit ute nästan hela dagen. Yakki är bara ute korta stunder så klart, valparna måste ha sin mamma. Hon är en underbar mamma, pysslar och myser med sina fina små.

Vi går fortfarande upp ett par gånger per natt för att se till henne, eftersom hon ju blev kejsarsnittad. Men hon mår så bra, såret läker fint. Hon äter bra, både torrfoder och A-Fil. Som snacks får hon en bit riskaka och tuggben. Tuggben är något som vi har stor åtgång på här. 

Måste lite snabbt bestämma mig för om jag ska anmäla några hundar till Trelleborgs Inofficiella Utställning. Ja, minst en hund måste jag anmäla i alla fall. Husse kommer dit tillsammans med sin brukare för att titta på. Så Dante är självskriven, eftersom han är brukarens favoritvovve. Kanske, kanske, kanske anmäler jag Viking också. Men han är inte så bra på att gå i koppel än. Men det hinner jag ju för all del träna på. 

Måste komma ihåg att kontakta bilmekaren också! Opeln behöver göras vid, eftersom Maggan och hennes vän från Norge behöver låna den några veckor. Klart dom ska göra det! Vänner ställer upp för varandra. Dom fick välja mellan att låna Opeln eller Volvon, men valde Opeln. Vi var överens om att Lilleman får bäst plats där. Han är en irländsk varghund.......

Nä, nu kallar sängen. Ska upp om några timmar och titta till Yakki. Och valparna. 

Av Quipus - 29 april 2019 19:43

Oj, vad dom har utvecklats!


     

Av Quipus - 29 april 2019 11:40

Det senaste i raden - Som du gör bort dig. Nu ska jag ringa SKK. Och du kan tro jag vågar.

På detta svarade jag inte. Nästa:
Sååå.. förbered er på rättegång. Inte bara om Yakki allt ditt förtal och lögner. Nu kör vi! Jag längtar.

På detta sände jag ett hjärta.

Nästa: Så bra vi är överens om de iaf

Mitt svar: Jag har hört att man ska sända kärlek tll dom som behöver det. Antar att det var ett givande samtal med juridiska avdelningen.

Nästa: Du har ingen kärlek bara ondska. Mycket givande.


Men lilla gumman, du förstår - jag har talat med juridiska jag också idag. Med samma resultat.

I detta fallet blir det inte som du vill, trots att du skriker och bär dig åt. Du må ha fått din vilja fram på detta sätt tidigare, men ibland måste man inse när man har fel. Och det kan till och med du ha. 


Jag har inte hängt ut denna människa med några direkta detaljer, något hon har gjort på Facebook. Mitt namn figurerar där, har jag hört. Men trots detta ska jag bli anmäld för förtal. Men sådant kan ju verkligen slå tillbaka. 

Det jag har skrivit här inne om henne har inte varit så detaljerat. Och det som varit genant för henne har väl varit att få läsa sina sms som hon skickat.

Förresten! Eftersom jag har så många läsare i Skurup (?) så ber jag er att komma fram och berätta vad ni tycker och få höra den andra sidan av historien. Det finns alltid två sidor av saker och ting.


Summan av detta har alltså blivit att jag har tagit upp tiden för juridiska avdelningen 2 gånger, kennelkonsulenten 1 gång och dessutom använder mig av polisens värdefulla resurser. Och detta för att en person av principskäl inte kan inse när denna har fel. Finns det någon som kan tala henne tillrätta? 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards