quipuskennel

Alla inlägg under april 2019

Av Quipus - 15 april 2019 23:14

Har varit en hel del hund idag. Parning för Ior, sista gången med den tiken för detta löpet. Håll tummarna! Dom är så himla fina ihop!

Sedan har jag varit hos Malin för att eventuellt assistera vid parning. Men tiken var inte riktigt redo än, så vi försöker på onsdag igen.

Kvällen har jag tillbringat en bra stund mitt i flocken. Borstat pälsar, pillat öron, fixat med tänder och myyyyyyyyyst. Mina 2 fina utländska pojkar är så tacksamma att pyssla med. Dante blir sur som en gurka för att han inte får all uppmärksamhet. Men så är livet, lille spets!

Av Quipus - 14 april 2019 22:31

Har varit en riktig slödag, vilket jag verkligen behöver. Hundarna har varit glada, nykomlingarna "lossnar" mer och mer, både i kropp och själ. 

Av Quipus - 13 april 2019 20:28

Dagen började med loppis i Skurup. Det var hos en av husses bekanta, en dödsboloppis.....   Men vi gjorde väldigt många fynd.


Sedan kom parningen från igår tillbaka idag. Mycket bra parning.


Efter det hade vi besök från Halmstad. Willow föll för dom och dom för henne. Så hon flyttar på torsdag. Det känns, jag hade planer för min vackra tjej. Men nu får den nya familjen glädjas åt min Willow.

Av Quipus - 12 april 2019 23:45

Nya killarna gör framsteg. Dom är lite stela efter flytten, så vi har masserat dom lte mjukt. Mycket uppskattat!

När jag släppte ut hundarna imorse lämnade jag dörren öppen. På det viset kan även dom nya hundarna röra sig fritt och jag kan hålla koll på dom. När jag håller på att pyssla i köket så kommer Aska in och tittar på mig med pigga ögon. Heeeeej, sa jag och då slänger han sig i lekställning! Kom och ta mig! Och så for han iväg. Söta lilla gubbe.

Ior har haft dambesök idag. Ingen information lämnas ut.

Somnade på soffan och sov flera timmar. Husse väckte mig med färdig middag.   . Har legat på höger arm så den somnade den också. Problemet är att jag inte kan väcka den. Finmotoriken blir verkligen helskum!

Av Quipus - 11 april 2019 22:26

Ringde till SKK idag, pratade med den veterinär som läste av Willows röntgenplåtar. Hon var överens med Lotta Jidegren, kennel Shelteam, som fått ta del av plåtarna. Inte lönt att vänta ett halvår och röntga om, dom tror inte hon kommer får A eller B sedan heller. Alltså är hon inte ämnad för avel och får då hitta ett nytt underbart hem. 

Jag lade ut henne till salu direkt när jag fått resultaten, men ångrade mig. Tänk om det var lönt att röntga om? Hon är så himla trevlig, både mentalt och utseendemässigt. Men, men, så är det med levande varelser...

Nu kommer det en familj på lördag och tittar på henne, det kändes bra när jag pratade med pappa i familjen. Det låter som ett hem jag gärna placerar en av mina vovvar i.


Jag var modig och lät Aska och Karlos springa tillsammans med flocken på gårdsplanen. Fram till nu har jag haft dom i flexikoppel även inom inhägnat område, men Karlos tycks inte vilja göra sina behov i koppel. Men när han var lös var det inga problem. Och inga tendenser att pröva om staketet går att hoppa över. Den enda som gjort det är ju Dante. Men nu har staketet förbättrats och han har gett upp.


Eftersom både Aska och Karlos har tandsten, så smorde jag på något som skulle hjälpa till att luckra upp det. Och så fixade jag lite med deras öron. Aska är lite svullen i sina öron, tycker jag, men har inte ont av det.


Sedan lade sig Yakki på rygg och visade upp sin snygga mage. Mycket otäckt - det rör sig i magen........  

Av Quipus - 10 april 2019 21:58

Dagen har gått åt till att umgås med nya hundarna och se till att dom fungerar i flocken. Och det gör dom, hur bra som helst.

På eftermiddagen var vi i Trelleborg för att besiktiga nykomlingarna. Även om dom blev besiktigade i Tjeckien, så måste där finnas ett svenskt intyg vid försäkringens tecknande. 
Så klart var vi på Evidensia. Aska vägen 10,7 och Karlos 9,95. Dom var jätteduktiga, brydde sig inte nämnvärt om trafiken eller något annat.

Så kontaktade jag IF och nu är dom försäkrade.

Skulle väl egentligen ha fotograferat idag, men har inte orkat. Bara så glad att dom är här!

Av Quipus - 9 april 2019 23:12

Husse och jag har varit i Tjeckien idag, har kommit hem för bara en stund sedan. Med oss hem hade vi 2 nya sheltiehanar; Karlos och Ashley. Men eftersom vi är skittrötta, så blir det inte mer skrivet ikväll.

Av Quipus - 8 april 2019 21:45

Nu har jag sett hur det ser ut när jag FÅR pengar på Swish. Betalat har jag gjort massor av gånger nu.

Dags att sova, om det går. Både husse och jag har resfeber. Som tur är så har vi (h)underbara hundvakter imorgon. Om dom inte blir snuviga förstås...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards