quipuskennel

Alla inlägg den 30 maj 2019

Av Quipus - 30 maj 2019 20:59

Matte ligger för ankar, så jag passar på att skriva. 

Matte har legat mycket idag, värken är jobbig för henne. Jag ligger nära, nära, trots värmen, försöker trösta och stötta.

Men så var det dags att hämta hem husse! Jag följde ju med, så klart. På hemvägen stannade matte bilen, Cobby, i Önnarp, stängde av motorn och gick ur. För att byta plats med husse! Nu skulle husse köra bil, för första gången på kanske 20 år! Matte gjorde en kupp, alltså! Husse såg helt klart förvirrad ut när han blev beordrad att sätta sig bakom ratten. Mitt hjärta bultade och jag kanske till och med svimmade lite. Men jag hörde hur matte lugnt och sakligt berättade varje steg i processen. Matte höll koll på honom, såg så att han inte satt och kisade eller spände sig. Husse är osäker på sin syn. Men sist han var hos optikern fick han besked om att den blivit BÄTTRE på gamla dar. Men det var absolut dags för en uppgradering av glasögonen, så det blev gjort.

Men körningen klarade han så bra så. När vi kom hem (det är väl typ 3 kilometer kanske) så släpptes jag ur bilen. Och oj, vad jag kissade. Inte konstigt, det var en omtumlande upplevelse detta. Men det gör vi om! Hejja husse!!!


Vittra

Av Quipus - 30 maj 2019 10:45

Hmmm, förlåt till både Mari och min lilla Yorrikk. Jag hade skrivit fel i gårdagens inlägg, tror det var logiken som gick in och redigerade. Mari skrev Yorrick och jag "skällde" på henne. Men det visade sig att hon ville påpeka för mig att jag skrivit fel. Nu får båda upprättelse och Yorrikk får ett extra foto med i bloggen.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards