quipuskennel

Alla inlägg den 6 juni 2019

Av Quipus - 6 juni 2019 18:07

Eftersom jag känner mig hotad och osäker på vad en person kan ta sig till, så kommer jag inackordera Yakki på hemlig ort från det att valparna har blivit 8 veckor och tills ärendet är avslutat. 

Av Quipus - 6 juni 2019 15:46

Nu är vi hemma igen, efter att ha varit på inofficiell hundutställning i Trelleborg. Maggan följde med mig som koppelhållare och kompis i största allmänhet. VI har haft en mycket trevlig dag, förutom sms-terror från en viss person som inte har vett nog att hålla sig borta. Men det inlägget är så obetydligt i det stora hela, så...

Här kommer kritikerna:


Mymlan-Mumin "Mymlan"

Söt tikvalp av bra typ och storlek. Feminint, välskuret huvud med ett vänligt uttryck. Korrekt ansatta öron. Välformad bröstkorg. En aning lång i ländpartiet. Välvinklad bak. Härlig benstomme. Rör sig med ett bra steg. Fortfarande något mjuk i ryggen. Korrekt pälskvalitet. Trevligt temperament. Välvisad.

BIR-valp


Equinox ze Zlate Hvezdy "Viking"

Hane av bra typ och storlek. Välformat huvud som kunde vara mer maskulint. Välformad bröstkorg. Korrekt rygglinje. En aning framskjuten skuldra. Väldinklad bak. Passande benstomme. Sluttande kors. Korrekt pälskvalitet. Trevligt temperament. Välvisad.

BIR


Dreamwishes Dante "Dante"

Hane av bra typ och storlek. Maskulint huvud med runt, bred skalle. Välansatta öron. Passande benstomme. En aning framskjutet frontparti. Välformad bröstkorg. Rör sig med ett bra steg från sidan - slarvar något fram. Korrekt pälskvalitet. Mycket trevligt temperament.

BIR BIG-4


Domare Gudrun Brunnström


Jag blev överlycklig över att få läsa välvisad på sheltiesarna. Att jag inte fick det på Dante, förstår jag. Mari ställde honom i Malmö och hon sa att han var framtung. Nu förstår jag precis vad hon menar! Träning.........

Alla 3 hundarna uppförde sig mycket bra. Det var ju första gången för Mymlan och Viking, men dom betedde sig som att dom är födda till detta.

Nu ska jag ta in söta valparna och ge dom mat. Sedan väntar soffan...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards