quipuskennel

Direktlänk till inlägg 21 juni 2019

Saker hade gått att göra så enkla

Av Quipus - 21 juni 2019 15:06

Hade en viss person gått med på att mötas och gå igenom avtalet innan det skrivs, hade det förenklat allt. Det hade varit klart där. Men eftersom hon vägrar att träffa oss, så vet jag inte hur man ska göra. Be kennelkonsulenten vara med vid ett sådant möte? Men skriva ett fodervädsavtal utan att gå igenom det? Aldrig! Det är ju viktigt att man går igenom avtalet innan det undertecknas. Så alla förstår vad det innebär. 

Men hur får man en sådan människa att gå med på det? Det tycks ju inte finnas några vettiga människor som kan tala henne till rätta.

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

21 juni 2019 18:44

Ta uop detta med SKK...
Dom borde fatta att man inte ska skicka avtal, hon kanske inte skriver på utan börjar kladda med det =(

Quipus

21 juni 2019 19:58

Sekreteraren jag pratade med höll med mig om att man skulle träffas och skriva. Sedan säger samma människa raka motsatsen till personen. Bra att dom vet vad dom tycker.
Jag säger samma sak. Tänk om jag skriver det, undertecknar. Fan vet vad hon lägger till!

 
Ingen bild

Christina

21 juni 2019 22:57

Märkligt att personen inte vill träffas om vederbörande nu vill ha tillbaka hunden. Hur hade personen då tänkt få hunden, ska ni skicka den med postnord???

Quipus

21 juni 2019 23:57

Jag har verkligen ingen aning. Kennelkonsulenten har lärt mig att man ska sitta ner och gå igenom avtalet tillsammans, så att alla parter förstår var avtalet innebär. Men detta går inte in i dennes huvud. Hon svär och kommer med förolämpningar. Anser sig vara en mycket duktig hundmänniska som kan ALLT om avtalet. Kanske borde hon bli kennelkonsulent? Nej, det blir inget avtal skrivet om vi inte sitter ner alla 3 och går igenom det. Eventuellt då om kennelkonsulenten kunde vara med. Men hon vägrar att träffa mig. Svårt med ett fodervärdsavtal då...

 
Ingen bild

Christina

22 juni 2019 05:54

Blir svårt att vara fodervärd om hon inte vill träffa uppfödaren. Mkt märkligt....

Quipus

22 juni 2019 06:08

Det har jag skrivit till henne flera gånger också.

 
Ingen bild

Carina Jansson

22 juni 2019 22:05

Håller med Christina, allt ska ju klaffa om man ska lämna ut på foder.
Det gör det ju inte nu.
Ska du gå och må dåligt för att du inte får hjälp av SKK, hon ska inte ha Yakki tillbaka enligt mig =(

Quipus

23 juni 2019 05:42

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards