quipuskennel

Alla inlägg under juni 2019

Av Quipus - 18 juni 2019 23:16

     

Av Quipus - 17 juni 2019 21:54

Blir foton imorgon. Dagen har varit fullproppad. Men enbart med bra saker. Jag har fått så enormt mycket positivt sagt och skrivet till mig, så jag har inte kunnat hålla tårarna tillbaka. TACK alla mina kära vänner!!!

Yorrikk flyttade idag, till ett underbart hem. Innan flytten blev han badad så klart. Så nu luktar han nytvättat golv istället för trycksvärta.

Yolo flyttar nästa helg, så honom får vi mysa med lite till. Men Yoga har jagat livet av honom medans jag var iväg på ett ärende. Husse såg hur hon plågade sin stackars kvarvarande bror, jagade honom och var vildsint. Och den ska vi behålla...

Av Quipus - 16 juni 2019 21:32

Idag har vi haft besök av delar av familjen Borgström. Alltid lika kul när dom kommer och hälsar på. Dom ville passa på att träffa valparna en gång till innan dom börjar flytta.

Aska var modig och vågade sig först fram till Håkan och sedan till Mari. Han stod och blängde lite på Jeanette, men hon hade parkerat sig i valphagen.

Och imorgon börjar utflyttandet. Yorrikk byter adress. Vi har behållit rätten till 2 parningar, om det nu skulle gå fel med Yoga av någon anledning. Vill inte mista det blodet. Man kan aldrig veta när det är sista kullen för en tik.

Av Quipus - 15 juni 2019 20:55

2 hanar blev det, en trefärgad och en blue merle. Vem som är uppfödare återkommer jag med när denne har gjort det officiellt.

Av Quipus - 14 juni 2019 16:51

Yorrikk har varit hos Evidensia idag för att bli besiktigad och vaccinerad. Hela 2,15kg vägde han... Mamma Yakki var med som stöd och dom 2 andra valparna fick stanna hemma.

Allt var utan anmärkning på besiktningen och inte ett pip sa han vid vaccinationen.

Efter det körde jag och hämta valppaket som ska lämnas med till köparna. Yorrikk flyttar på måndag, tänk vad tiden har gått fort!

Av Quipus - 13 juni 2019 19:10

Har hämtat hem Pixi idag, som var i lika fint skick som när jag lämnade henne. Ställde av Cobby så länge, behöver ju bara en bil. Pixi drar mindre än vad Cobby gör, så valet är lätt. Cobby får vara vinterbilen och Pixi sommarbil.

Annars har jag väl inte fått gjort så mycket mer idag, förutom det som ska göras varje dag. Hundarna stortrivs, dom kan vara ute hela tiden (om någon av oss är hemma). Valparna är också ute mycket. Ibland på framsidan, där det är singel, ibland på baksidan, där det är gräs. På det viset lär dom sig olika underlag. 

Av Quipus - 12 juni 2019 20:36

Har haft besök idag, jättekul! Det var Carina på Babysocks kennel som kom och hälsade på. Tyvärr är jag inte i så bra skick, så det blev inget jättelångvarigt besök. Men så himla kul när vi får träffas. Blir inte så ofta, men vi har ju alltid telefonen...

Av Quipus - 11 juni 2019 20:37

Packade in 3 vrålande valpar i bilen och körde till Lund. Såhär skrikiga brukar inte mina valpar vara, skyller på att dom är efter Ior... hihi. Dom gnällde, skällde och ylade i princip hela vägen dit. Där somnade dom. Men ögonlysta blev dom, utan anmärkning! Så nu vågar jag tänka tanken ut - att Yoga stannar hos oss.

Dom blev fotade av personalen på Djursjukhuset också!
Sedan skrek och vrålade dom hela vägen hem också. Men nu är dom hur glada som helst. Åt som små ponnysar, dom fick ju bara frukost vid 5 imorse, sedan inget mer under dagen eftersom dom skulle åka bil. Inget kräk, kiss eller bajs i bilen! Duktiga små!!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards