quipuskennel

Alla inlägg under juli 2019

Av Quipus - 25 juli 2019 23:45

Mer information imorgon

Av Quipus - 24 juli 2019 21:16

Det känns som att jag pratat bort hela dagen idag, i telefon. Maggan, men hon och jag pratar varje dag i princip. Så ringde en jättetrevlig människa som vill låna Ior för avel senare i sommar. Tittade på tikens stamtavla och det såg bra ut, så jag sa ja. Catarina, min kära uppfädarkollega och trimmer ringde och frågade hur det går med Vittra. Och nu sista samtalet för dagen var Carina, Babysocks kennel. Alltid lika underbart roligt att prata med henne. Vi har hur mycket som helst som måste diskuteras. Underbart!!

Av Quipus - 23 juli 2019 21:31

Har varit och chipmärkt 2 valpar idag. Det var 2 shar-peihanar, underbara! Fick för första gången se en långhårig shar-pei, så attans söt! Fick förklarat för mig att det kan dyka upp sådana då och då, eftersom man, när man skulle bygga upp stammen igen, avlade in chow-chow. 

Jag suger åt mig allt jag kan lära mig, fortfarande efter så många år. Jag är inte mätt, tycker det är underbart roligt att lära mig om andra raser också. 

Vet inte om denne uppfödare besöker min blogg, men tack för att jag fick chipmärka dina godingar!  

Av Quipus - 22 juli 2019 22:47

Känner mig som en mobiltelefon som behöver laddas. Men jag har inte rätt laddare...

Hundarna mår jättebra i alla fall, husse och katterna också. 

Vi väntar fortfarande...

Av Quipus - 21 juli 2019 22:07

Har suttit och finurlat på om jag ska sätta igång att göra en hemsida. Blir bara helt enkel, men så det blir lättare att ha lite översikt för den som är intresserad av våra hundar. Vad tror ni?

Av Quipus - 19 juli 2019 21:13

Inget är såsom väntans tider...

Av Quipus - 18 juli 2019 19:55

Vi har pratat med Elvis om det där med flickor på rummet. Det har han inte haft några problem med. Han har varit noga med att detta är hans hus, ingen annan katt får komma in. Men plötsligt nu ikväll när husse skulle ge mat åt Elvis, så tittar Elvis upp mot ovanvåningen. Där kommer Klara! Hon gick skamset förbi mig, i en slags "walk of shame". (Ja, jag VET att det inte stämmer, men det blev roligare så). Dom tycks ha legat och myst bara, och använt inomhustoan. Så vad vi kunde se, ingen skada skedd. Men jag blev väl inte jätteglad. Det räcker med en katt inne, eftersom jag faktiskt är allergisk. Då räcker det med en katt inne. Men vi inser ju såklart att detta kommer hända igen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards