quipuskennel

Alla inlägg under juli 2019

Av Quipus - 17 juli 2019 21:56

Köpte jordgubbar utanför Coop idag igen. Dom som säljer skojar (??) med mig och säger att jag är deras bästa kund. Skulle inte förvåna mig. Under jordgubbssäsongen äter jag enorma mängder...

Av Quipus - 16 juli 2019 21:59

Har varit i Skurup och handlat, tillsammans med Maggan så klart. Tuggben och kattmat stod överst på listan. Dollar Store där då så klart. Sedan var vi på Ali Baba, Netto, Apoteket och Coop också.

Annars har jag fixat det sista med valpningslådan. Och pratat i telefon. Men nu är jag trött i hjärnan. Får bli sängen strax. Och upp någon gång mellan 4 och 5 igen...

Av Quipus - 15 juli 2019 22:09

Lotta och jag var i Trelleborg idag, på Evidensia. Anledningen var inte kul, men oundviklig. Lottas gamla papillon Flisan (17,5 år!!!) behövde hjälp att gå över till andra sidan. Sov gott, söta lilla hund.  

Av Quipus - 14 juli 2019 23:15

Bytt gardiner, blev så fint så.

Husse och jag var i Skurup och handlade. Var hos Bettan och avlägsnade 3 fästingar (blärk).

För övrigt inte mycket vettigt gjort...  

Av Quipus - 13 juli 2019 22:07

Bara blivit en enda hundpromenad idag, med Dante. Gör mitt bästa för att lyssna på kroppen också ibland. 

För övrigt har hundarna kunnat vara ute och härja nästan hela dagen. Utom när det plötsligt blev åskväder och regn.

Av Quipus - 12 juli 2019 23:08

Har fått foton på alla 3 valparna, måste ju visa dom:


                                 

Av Quipus - 11 juli 2019 19:14

Karlos fick sig en ordentlig genomgång idag. Även han fäller. Sedan åkte Dante upp och blev lite kraffsad, sedan stod Viking och bestämde att det behövdes för honom också. Och HAN fäller... Blir nog inte mycket kvar av denna, sedan innan yttepytte, när han är klar.

Husse och jag var ute och gick med Karlos och Ior tidigare. Det märks att varken Karlos eller Aska har någon grundkondition att tala om. Så vi jobbar på.

Och lilla svärmor har varit på besök tillsammans med husses bror John. Lite planterande och sedan fika. Jättemysigt!

Nu lite vila innan det är dags för kvällsmat till hundarna. Dagen har varit FULL.

Av Quipus - 10 juli 2019 21:11

Lastade in Dante i bilen för att köra till Skurup och träffa Mari & Jåker. Vi fick en härlig promenad i det vackra vädret, hundarna uppförde sig bättre än någonsin.

Hemma igen fortsatte jag hundpromenerandet. Först med Aska. Suck, denna hund är bland det läckraste jag vet. Är så himla glad att jag fick köpa honom. Vacker som attan och med ett helt otroligt steg. Det börjar gro lite tankar kring utställning... Han är utställd i Tjeckien, 3 gånger tror jag det är, med excellent. Men kanske... Det blir inte i år i så fall. Han behöver mer tid för att landa, känns det som.

Hem och byta hund och då blev det söta lilla Mymlan. Hon har inte gått så många promenader som ensam hund, så jag visste inte riktigt hur hon skulle reagera. Men hon var helt obekymrad. Inga konstigheter. Förrän DEN kom... Cykeln... Med en människa på... Som pratade......... HJÄLP sa Mymlan! Honom ska jag skrämma bort! Mannen skrattade åt henne där hon krumbuktade i kopplet, vilt vrålande. Knäppa söta rara hund...

Har mailat med en så förbaskat trevlig hundmänniska idag, hade verkligen stort utbyte av vårt samtal ska du veta!

Nu har jag kraffsat lite pälsar på allihop. Inget seriöst, bara för att få av det värsta lösa luddet. Aska fäller, Karlos fäller, Viking fäller...... Massor av ljusgrå/vit päls lossnade. Jaja, bättre det sitter i borsten än hamnar på golvet. 

Nu påpekade Aska att klockan är över 21 och han har transformerats från en sheltie till en sveltie. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards