quipuskennel

Alla inlägg under juli 2019

Av Quipus - 9 juli 2019 22:48

Av Quipus - 8 juli 2019 21:33

Tog äntligen tag i att gå igenom Askas päls, strå för strå. Han fäller, så det blev en hel del att spara i pälskassen. Han är superlätt att göra vid, står stilla och bara njuter. Nu fattas bara ett bad också.

Av Quipus - 7 juli 2019 21:32

Dagen blev lite sämre när vi kunde läsa att den mycket unga skådisen Cameron Boyce har avlidit, endast 20 år gammal. 

Dom som känner mig, vet att jag är ett fan av Disney Channel. Den kanalen står på väldigt ofta här. Jag har valt att inte titta på otäcka program på tv, då jag har tillräckligt med skräp omkring mig ändå. Dessutom har jag en sömnstörning som gör att jag drömmer mardrömmarna från helvetet. Så varför fylla på hjärnan med otäckheter? 

Cameron Boyce var en av skådisarna som jag tyckte var väldigt duktig. Han var med i serien Jessie och även i filmerna Descendents och Descendents 2. Dessutom en duktig dansare, vilket gjorde honom ännu duktigare. 

Samtidigt är det tragik runt barnskådisar. Den pressen kan inte vara bra för ett ungt sinne. 


Av Quipus - 6 juli 2019 23:09

Idag stod det kloklippning på schemat (igen...). Jag är nog lite överdrivet petig med kloklippningen, på några av hundarna behövdes det bara skalas av lite på spetsen. Alla är så duktiga. Aska och Karlos får stå upp, det tycks dom vara vana vid från Tjeckien. Dom andra ligger på höger sida. 

Har varit i Skurup och handlat lite också. Blev besviken på Dollar Store, där var ganska urplockat i flera hyllor. Bland annat så hade dom slut på dom vita tuggbenen som jag köper till min flock. 10 stycken för 70:-. Det går åt en hel del ben, nästan ett sådant paket i veckan. Mest är det Aska, Dante och Mymlan som har ett enormt tuggbehov. Har inte Dollar Store i Skurup fått hem dom i början av veckan, får jag dra mig ner till Trelleborg och handla istället. Tuggben är ett måste!

Av Quipus - 5 juli 2019 18:32

Dagens husmorssyssla avklarad  . Fläskfilén är i ugnen!

Nu ska vovvarna borstas. Annars är allt avklarat för idag!  

Av Quipus - 4 juli 2019 21:19

Eftersom det varit regnigt i princip hela dagen, har hundarna bara varit ute korta svängar. Resten av dagen har gått åt till tuggbenstuggning. Så dom har varit nöjda ändå.

Av Quipus - 3 juli 2019 21:09

Plockat nästsista vändan med hemmabyggda jordgubbarna, tror jag. Dom är såååååååååå goda...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards