quipuskennel

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Quipus - 11 september 2019 18:44

Jag, Dante, har fått mitt första avlönade arbete idag. Jag ska hjälpa en svart luddig liten hund vid namn Blackie att acceptera att det finns andra hundar. Det är mitt andra uppdrag av samma sort. Sedan tidigare träffar jag ju Jåker och vi har blivit goda vänner.

Matte och jag blev tillfrågade i söndags om vi visste någon som kunde hjälpa till med detta. Såklart ställer vi upp på det! Så idag träffade vi Blackie och hans matte på Svanseholm, där vi gick rundan runt. Lite bjäbbande och små utfall till en början, men det slutade Blackie snabbt med när han märkte att jag inte brydde mig. Till sist gick vi ganska nära varandra, men vi nosade inte på varandra än. Det kommer kanske senare i kursen.

Blackies matte blev så överraskad och glad över hur bra det gick, så hon vill ge mig lön. Känner mig mycket stolt över detta och jag vet vad jag ska spara pengarna till.


Dante

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards