quipuskennel

Alla inlägg den 21 september 2019

Av Quipus - 21 september 2019 20:40

Både husse och matte är sjuka, förkylda, så därför tar jag över bloggandet idag. Jag = Aska! 
Sedan jag och Karlos flyttade hit från Tjeckien har vi hållit oss hemmavid. Härjat på gårdsplanen och promenerat på vägarna runt omkring. Idag lastade matte och husse in mig och Mymlan i bilen. Vi hamnade på Svanseholm, som jag har hört så mycket om. Mymlan har varit där tidigare, men inte jag. Och WOW!!! Vad vackert det var! Massor av dofter som jag bara var tvungen att analysera. Matte, som jag hade i koppel, blev så glad över att jag nosade. Det har jag inte gjort direkt sedan jag flyttade till Sverige. Men på Svanseholm kunde jag inte låta bli. Jag gick i sträckt koppel, före matte, och till och med drog lite lite. Jag orkade inte gå hela rundan, så vi vände efter en bit och gick tillbaka. På vägen tillbaka mötte vi en söt liten hund med sin matte i koppel. Matten frågade om hennes hund kunde hälsa på mig och Mymlan. Matte svarade att Mymlan gick bra, men hon visste inte hur jag skulle reagera på främmande hund. Så klart ville jag också hälsa! Det var en korsning mellan Jack Russel Terrier och Cavalier King Charles Spaniel, svart och vit. Jag tyckte att den var hur trevlig som helst. Matte är stolt som attan över mig nu. Jag har sprungit och tackat henne massor av gånger för att jag fick följa med dit. Hon lovade att jag skulle få åka till Svanseholm fler gånger. Det ser jag verkligen fram emot!


Aska

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards