quipuskennel

Alla inlägg under september 2019

Av Quipus - 6 september 2019 18:44

Skulle ha försäkrat henne igår, lilla Zajva, men kom på det för sent på kvällen. Det fick bli idag istället. Hade ett intressant samtal med If om livvärde. Hon reagerade på att jag satte livvärdet på 18.000:- men jag tycker inte det är högt. Det är vad jag hade begärt för henne OM hon skulle varit till salu. Frågade också hur dom gör med alla dessa designerhundar, dom är ju skitdyra. Man kan försäkra med livvärde på max 50.000, men måste kunna styrka med ett köpteavtal att hunden verkligen kostat så mycket.


Här kommer lite foton, mest Zajva, men även några andra:


Stolt mamma Vittra: (Bortse från snaffset fram på bröstet, hon har tuggat ben. Jag tyckte bara att hon var så söt med stolt min och viftande svans)


 


Zajva tillsammans med lekkamrater. Hon har blivit väldigt bra kompis med Viking. Naturligtvis får hon inte vara i flocken utan att vi är med och inte så lång stund heller.


             



Av Quipus - 5 september 2019 20:39

Tiden räckte inte till för att fota Zajva idag.

Jag har varit i Malmö med Lotta och hennes Assar, på Evidensia. Assar är blodgivarhund och skulle kollas upp så han var ok för att bli tappad snart. Sedan måste ju Lotta och jag shoppa lite...

Så hem och mellanlanda, hämta husse och Ior och iväg till Sjöbo. Ior skulle para och passade på att få mani/pedi också.

Nu är vi hemma igen och jag är slut. Höften värker och trött i huvudet också. Så ni får vackert vänta till imorgon med att få se söta Zajva, 6 veckor. Förhoppningsvis blir det bra väder så jag kan fota ute.

Av Quipus - 4 september 2019 21:43

Har inte energi till att skriva något just nu, så det blir musikvideos istället.


Av Quipus - 3 september 2019 22:53

En av mina favoriter bland Eurovisionlåtarna


Av Quipus - 2 september 2019 22:10

Av Quipus - 1 september 2019 20:49

Det enda vettiga jag fått gjort, förutom det vanliga, var att få fram valphagen ute på gårdsplanen. Uppskattat av både Zajva och resten av flocken, som nu kan prata med henne.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards