quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2019

Av Quipus - 24 oktober 2019 22:27

You're on candid camera!

Övervakningskameror på plats.


Av Quipus - 23 oktober 2019 18:43

Idag, för ett år sedan, åkte Malin och jag till Tjeckien för att hämta våra fina pojkar. Fritz är en läcker svart/vit kille och Viking är en av våra 4 bi-blue hanar:


För ett år sedan:

 

För en månad sedan:

 


Av Quipus - 22 oktober 2019 16:30

4 fina pojkar blev det, två blå och två trefärgade (eller svart/vita).

Eftersom jag har en person som trakasserar mig och mina valpköpare och liknande, så skriver jag inte ut här vem som har valparna. Om någon skulle vara intresserad, kan man kontakta mig via mail eller telefon, så skickar jag vidare.

Vi tar endast emot besök enligt överenskommelse. Överträdelse beivras.


 

Av Quipus - 21 oktober 2019 21:42

Vad jag kan läsa mig till så får man inte sno bilder hursomhelst på internet och sätta på annan sida. Man får lov att använda dom för privat bruk. Men inte, som i detta fall, lägga ut på Facebook. Något att tänka på kanske?

Av Quipus - 21 oktober 2019 20:56

Har varit en jobbig dag idag med värken. Inte fått gjort mer än det nödvändiga, men det får ju räcka. Husse däremot har fått gjort mycket, ute i trädgården. 

Däremot har jag pratat med 2 som har Quipus-hundar. Det är så kul att höra ifrån folk som kommer med uppmuntrande telefonsamtal och foton då och då. 

Den ena var en av mina "gamla" tikar som fick nytt hem när jag tyckte att hon var färdig i avel. Inte för att jag letade hem åt henne, men rätt människa dök upp och milde tid vad rätt han är! Denne mannen letar nu efter en kompis åt Tipi, så vi får se vad jag kan hitta på. Har en viss tik i åtanke.

Den andra var min extradotter Mari, vars föräldrar är fodervärdar åt Fia. Hela familjen är supertrevlig (förlåt Håkan) och det är alltid lika roligt att umgås med dom, varesig det är live eller per telefon.

Annars går livet sin gilla gång, trots att en viss del av mänskligheten haltar enormt. Då menar jag nödvändigtvis inte fysiskt haltande.

Funderar på om jag ska ringa och fråga om när vårt bredband beräknas träda in. Avtalet skrevs för ca 3 år sedan, INNAN arbetet satte igång. Ja, avtal ska ju skrivar innan ett arbete eller liknande börjar så klart. Man kan ju inte fabricera ett avtal i efterskott precis. Allt arbete med bredbandet är klart, nu ska det bara sättas igång. Men när?

Av Quipus - 20 oktober 2019 21:11

De foton som jag sätter in här på bloggen är inte till för att sno åt sig och använda på andra ställen. Frågar man snällt, så brukar jag acceptera. Men vissa av fotona är det inte ens jag som tagit, utan mina valpköpare har skickat dom till mig. När jag får foton från valpköpare, så frågar jag om jag får använda dom i bloggen. Det är respektlöst, inte bara mot mig alltså, utan även mot dom som har tagit fotona. Fortsätter detta kommer jag lösenordsskydda bloggen, så bara de jag godkänner kan läsa texten och se bilderna.

Av Quipus - 19 oktober 2019 18:28

Idag har vi varit på marknad i Skurup. Vi gick tillsammans med Maggan och en av husses brukare. Fast ganska snabbt splittrades gruppen. Maggan på sitt håll, husse och brukaren på sitt håll och jag träffade på än den ena och än den andra trevliga människan. De hundar som följde med idag var Mymlan, som gick med husse, och Viking, som gick med mig. Dom var superduktiga båda två och så sociala med alla människor dom träffade på. Viking skulle dessutom prata med alla hundar han såg. Till och med en Irländsk Varghund, storleken har ingen betydelse...

Dessutom träffade vi vår Yakki-dotter Fia, som bor hos fodervärden Jeanette med familj. Hon är så himla fin! 

Viking & Fia:

 

Mymlan:

 

Och nu ikväll ringde matten (och tillika uppfödaren) till Elis. Elis har varit på utställning i Hässleholm. Han blev BIR och BIG!

Elis:

 

Såhär ser hans halvbror ut. Detta är Yorrick, eller Ezzy som han kallas. Yorrick är kullbror till Fia (Yoga), alltså en son till Yakki:

   

Och så ett foto av nye katten Elton:

 

Kolla hans underbara bärnstensfärgade ögon...

Av Quipus - 18 oktober 2019 23:44

Ja, bara nästan alltså. Rätt svårt att få tyst på mig. Men såhär kan man göra tydligen:
Husse och jag satt och tittade på ett musikprogram, Det Svenska Popundret. Som musikintresserade, båda två, så blev vi fascinerade. Det handlade om ABBA. Inte en grupp jag lyssnar på numera, men gjorde förr. Inte en grupp som husse lyssnade på så mycket på ens tidigare, än mindre nu. Efter programmet säger husse att hans favoritlåt är en som han inte vet om den ens blev en hit. Han kom inte ihåg vad den hette. Min favoritlåt av ABBA är det ingen som sagt att den har som favorit heller. Jag plockade fram den på YouTube och det visade sig att det var samma låt! Med tanke på hur många låtar dom verkligen gjort, tycker jag det är totalt mind-blowing att det visade sig att det var samma låt.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards