quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2019

Av Quipus - 5 oktober 2019 19:17

Jag skulle in och hämta husse i Skurup. Dante och Viking fick följa med för att ta en långpromenad i byn. Mycket uppskattat av mig, hundarna och flera människor som stannade för att prata och hälsa på hundarna. Underbart med hundar, som inte bryr sig om hur illa en person rör sig. Dom är lika glada för folk ändå. Inga fördomar där inte! 

Exakt vad Carina har skrivit bland kommentarerna ett flertal gånger. Vi tänker verkligen lika där. Ja, vi tänker lika i mycket annat också  .

Nu är alla djur matade, så det är dags för oss också att få något i magen. Bacon och pasta...

Av Quipus - 4 oktober 2019 20:47

Men idag var jag och Maggan på Evidensia i Malmö för att kolla om Lilleman kan vara aktuell som blodgivare. Hoppas!

Efter det har jag varit hemma och umgåtts med hundarna. Med dom är det alltid något mysigt att göra. Någon klok människa ska ha sagt: ju mer jag lär känna människan desto mer älskar jag min hund. Så är det! Hur dåligt man än mår, så blir allt så himla bra när man sätter sig i flocken. Alltid är det någon som hittar på något tokigt. 

Fick 2 förstoringar idag, båda med Karlos som motiv. Jag är så glad att jag fick köpa Karlos och Aska, så klart även Viking. Dom 3 kommer från samma ställe i Tjeckien. 

Hoppas på bra väder imorgon. Hade tänkt lite Svaneholm eller liknande. 

Av Quipus - 3 oktober 2019 19:02

Har varit och shoppat i Malmö med Lotta idag igen. Blev inte handlat så mycket idag, mest till hundarna. Men vi var skickebud åt Bettans husse, som hade hittat tapeter han ville ha på K-Rauta. Klart jag ställer upp!

Rusta hade billiga hundsaker, så det följde med saker hem därifrån. Och på Myrorna hittade jag plastbackar att ha hundprylar i... Och så en barnpall i plast, också den till hundarna. 

Av Quipus - 2 oktober 2019 20:30

Det har varit banandag idag. Nästan alla hundarna tycker om banan, men den som är "värst" är Aska. Han kan köra i sig ett par stycken om han bara kommer åt. Bra med kaliumtillskott.

Något annat med Aska idag var hans öron. Dom behövde rensas och göras rena. Han satt och njöt, som han alltid gör när man pysslar med honom. Goa lilla gubbe...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards