quipuskennel

Direktlänk till inlägg 23 december 2019

Ior hos veterinären

Av Quipus - 23 december 2019 21:28

Jag ringde Evidensia strax efter 8 imorse för att höra hur vi ska göra. Dom skulle diskutera och sedan ringa tillbaka. Hämtade husse på tåget lite efter 10 och då ringde dom. Det var absolut läge att komma ner med Ior. Hem med husse, hämta Ior och iväg. Tog inte med väska, så hade inga värktabletter med. Men DET kommer väl ändå inte att göra något?
Vad där vid 11 och visste att jag kunde få vänta länge. Hann prata med lite trevligt folk och deras hundar innan det var dags för Ior. Veterinär Amanda ville börja med röntgen. På plåten kunde vi se att prostatan inte hade minskat något alls i storlek!! In med honom på bordet för lite mer närgångnare undersökning, alltså ett finger i gumpen. Jodå, prostatan är stor och skrovlig. Detta är ju konstigt eftersom han fått så mycket medikamenter. Kunde jag kanske fixa ett urinprov? NÄPP! Vi gick ut, Ior och jag. Han hittade ett fint träd att kissa på. Jag under med stålbäckenet. STOPP!! Han vänder sig om med stora ögon. Vad göööör du??? Sedan var det kört. En droppe var allt jag lyckades fånga...

Amanda ville behålla honom några timmar för att köra lite fler undersökningar och kolla lite med ultraljud. Hon har inte så mycket erfarenhet av att kolla prostata med ultraljud, så jag tyckte att hon skulle passa på att träna på det när hon nu har en medgörlig patient. Så jag lämnade Ior i deras ömma vård. Jag kunde ju alltid handla.

Började med att köra till ÖoB. Stängt!

Vidare till Dollar Store, sååååååååå många bilar, svårt med parkering. In på Dollar Store, ut till bilen med fynden, in på Rusta, ut till bilen med fynden, in på Jysk, inga fynd.

Nä, hungrig är jag. En Subway känns lockande. Kör tillbaka till samma parkeringsplats och vandrar ner till Köpcentret Valen. Först in på apoteket och köper Panodil Zapp, har ont. Så glatt vidare till Subway. Näääää, brödet är slut! Dålig planering!!! Ner på Clas Ohlsson, inga fynd. In på Normal, gjorde flera fynd, jippie! Strosade (nja, för att vara jag var det strosa) vidare längs gågatan. Kinarestaurangen kanske? STÄNGT! Fortsatte längs gågatan, men inget lockade mig. Inte förrän jag kom till Sibylla. Mat i magen och Panodil Zapp. 

Sedan var det dags att se hur det gått med Ior. Allt hade gått bra vid undersökningen, men Amanda ville att jag skulle få honom utredd hos antingen Evidensia Malmö eller Lund. Där är något som verkligen inte stämmer. Blod i urinen, stor missformad prostata med knottror på. Amanda skrev ut smärtstillande som han ska börja med imorgon och ha i 6 dagar. 

Tid för utredning via ultraljud är bokad i Lund på fredag. 

Det misstänks tumörer i prostata och eventuellt i urinröret. Det var svårt att med kateter få ett urinprov, det kändes fel där, som Amanda sa. Mycket blod i urinen. Vad sjutton är det för fel????????

När jag kom hem var jag slut i både kropp och själ. Ior är glad för att vara hemma igen. Vi får göra det bästa av allt till fredag.

 
 
Ingen bild

Christina

23 december 2019 22:25

Så tråkigt att Ior inte är bättre. Hoppas ni får reda på vad som felar på fredag.
Tänker på er, kram❤️

Quipus

23 december 2019 22:41

Ja, vi hoppas. Kram

 
Carina Jansson

Carina Jansson

23 december 2019 22:36

Tack för pratstunden idag.......Även om det inte var samma glada samtal.
Helt förståeligt =(
Jag håller allt jag har tummar och tassar <3
Kramar åt er alla....

http://babysocks.simplesite.com

Quipus

23 december 2019 22:40

Tack, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Av Quipus - Lördag 23 mars 21:04

Foton kommer imorgon. Jag orkar inte pilla med det nu ikväll. Har ont i armen.  ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards