quipuskennel

Alla inlägg under januari 2020

Av Quipus - 22 januari 2020 20:51

Karlos har parat en fin trefärgad tik, mer information senare.

Nya tvättmaskinen är på plats!!! Första tvätten igång, det lär ta tid att komma ikapp.....

Idag är vi på dygn 59...

Av Quipus - 21 januari 2020 22:05

Idag är det dygn 58... Snart kommer valparna!

Av Quipus - 20 januari 2020 23:36

Av Quipus - 20 januari 2020 23:21

Har jag delat med mig av denna tidigare?


Av Quipus - 20 januari 2020 23:06

Jag satt och slumpade runt bland bloggar nu, för att få tiden att gå lite. Hamnade då hos en viss manlig busschaufför som jag gärna läser. Just idag hade han skrivit om hur han bara blev trött på ungdomar som bar sig illa åt i en affär. Han markerade på ett effektivt sätt och önskad effekt. Då kom jag att tänka på en anekdot som jag var med om för x antal år sedan. Det måste ha varit före 2005, för jag arbetade hos veterinär Anna Maria Kullenberg i Malmö. Hon bodde i Anderslöv och berättade ofta hur obehagligt hon tyckte det var att handla i Anderslöv, med bråkiga ungdomar.

Detta är inget som skrämmer mig... Jag är visserligen endast en och en halv meter "lång" och har ett resting bitch face som inte ser direkt inbjudande ut. Men ibland kan jag se glad ut också...

Denna gången skulle jag in och handla i butikten vid torget i Anderslöv. Hade ställt bilen på parkeringen och skulle gå över vägen vid övergångsstället. Jag ser då 3 unga killar på andra sidan vägen, vi skulle komma att mötas på övergångsstället. Nåväl, jag bryr mig inte om dom, så bryr dom sig nog inte om mig heller. Men när vi är i jämnhöjd med varandra lutar sig den ena killen mot mig och säger med låg (skrämmande???) röst - Jag har dödat en människa. Mitt svar på detta blev att jag stannade till i en halvhalt och säger med lugn röst - Ja, det är konstigt att sådana som du och jag får gå lösa. Hur han sedan valde att tolka detta, vet jag inte. Men jag har inte blivit ofredad sedan dess  .

Av Quipus - 19 januari 2020 20:09

Vi var och hämtade mat hos Catarina & Sara i fredags, i deras butik & trim. Hundarna fick detta första gången igår och blev verkligen jätteförtjusta i sina hamburgare. Likadant idag, ögonen tindrar på dom när jag förbereder deras skålar. Det är annat än torrfoder med en klutt kött i detta!

Transportskadade tvättmaskinen är utflyttad, den blir utbytt imorgon. 

Av Quipus - 18 januari 2020 21:12

Det var meningen att husse och jag skulle åka till Ystad idag, men husse är fortfarande sjuk. Istället åkte jag, Vittra och Viking dit. Vi gick en vända på gågatan, men det var kallt och blåsigt. Handlade lite på Röda Korset, som hade halva priset på det mesta. Vidare till Öppna Hjärtat där jag hittade koppel... Så in på ÖoB, som egentligen var huvudsyftet med Ystadtrippen. Men det jag hade siktat in mig på, var slut... Så jag körde till Skurup för att handla på Dollar Store. Bland annat behövde jag en thésil till vildhallonbladen och inomhustermometrar. Hittade det jag behövde plus 5 stora plastbackar på hjul. Mycket nöjd. Men så blir det som det alltid blir när jag varit ute i kyla och blåst - jag får så in i helsikke ont... Men jag tycker nog att det var värt det.  Tror jag...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards