quipuskennel

Alla inlägg under januari 2020

Av Quipus - 17 januari 2020 19:17

Äntligen lite foton av "Tezla"! Vi var i Sjöbo och hämtade hundmat och vädret var fortfarande bra när vi kom hem. Plötsligt ser Zajva väldigt mycket vuxnare ut! Dom 2 flickorna trivs så bra tillsammans. Men inte är Zajva i fulåldern?????


         

Av Quipus - 16 januari 2020 20:51

Av Quipus - 15 januari 2020 21:26

Tezla - kombinationen av ett lyxåk och monstertruck! Lackerad i fräscht svart & vitt. Runda fina former. Drivmedel är kött och kärlek. Bra tryck i signalhornet. Bromsarna lämnar en del att önska. Mycket god accelerationsförmåga - från 1 till 100 på ett ögonblick. Foton kommer, väntar på bättre väder. Alltså blir det väl till sommaren...

Av Quipus - 14 januari 2020 23:56

Så var då vårt lilla lyxåk Tezla hemma. Eller är det en monstertruck? Återkommer med mer information imorgon.

Av Quipus - 13 januari 2020 20:11

Av Quipus - 12 januari 2020 21:19

Och skitväder innebär skitiga hundar. Vilket i nästa led ger skitiga golv. Men vad göra? Bara att städa och se glad ut. Eller, man behöver ju inte se glad ut i och för sig, så det hoppar jag nog över. Dags att släppa ut sista vändan för idag och sedan kvällsmat. Själv har jag ätit, stor middag bestående av 5 majskakor (havssalt & chiafrön), ost och vindruvor. Hela 5 stycken stoppade jag i mig. Nej, inte med någon underlig diet i tankarna. Känner bara inte för att göra mat.

Av Quipus - 11 januari 2020 20:59

Först kom Söta Sara och hennes gulliga pappa och hämtade Mymlan för en provtid hemma hos Sara. Provtiden är 14 dagar och detta för att se så att allt fungerar i denna mycket annorlunda miljö. Har fått rapport att hon har skött sig hyffsat.

Efter det gick det mesta åt helsefyr...

Bettans husse kom för att hjälpa husse att släpa in nya tvättmaskinen som kom igår. När dom klätt av den emballaget så var hela baksidan bucklig... Alltså får vi vänta ytterligare några dagar innan vi kan tvätta igen. ABSTINENS!!!

Sedan tog vi en paus. 
Efter det for vi till Skurup för att hämta ett paket från Apotea på Ica i Skurup. Gissa vad!!! Även detta paket var skadat! Jag hade beställt hostmedicin som då är i glasflaskor. Detta har jag gjort förut. Det stod tydligt på paketet att det var glas inuti. Vad gör dom då på postterminalen när dom tappat eller kört över det med en truck? Jo, dom sveper in det i plast och låtsas som ingenting. Bara det att det hördes kraset av krossat glas när man rörde paketet. Dessutom syntes det att någon vätska hade läckt ut... Så ingen hostmedicin till mig. Vi hämtade inte ut paketet och jag får ringa Apotea på måndag. 

Så 2 krossade paket på en och samma dag! 

På vägen från Ica stannade vi för att äta på Pizzaboden i alla fall. Husse tog en pizza som vanligt (jag smakade på den, den var himmelsk) och jag tog min vanliga kycklingsallad.

Nu är vi hemma igen och nu tänker jag inte göra ett enda dugg till. Förutom hundarnas skötsel så klart. Och säkert något annat också...

Och kolla här vilken pampig bild:

 

Av Quipus - 10 januari 2020 22:01

Imorgon kommer urtrevliga kvinnan som träffade Mymlan häromdagen. Hon ska träffa Mymlan på hemmaplan och om hon fortfarande tycker om henne tar hon henne med hem på prov. Alltså ska odjuret i badet nu!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards