quipuskennel

Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Quipus - 12 februari 2020 22:22

Morgonen började som vanligt 5. Hundarna ut, städa iordning, fylla vattenskålar. Hundarna in igen. "Drottningen" fick malet kött och a-fil. Hon hade kräkts upp sin mat igår kväll, men tänkte att det var nog bara något tillfälligt. Vi gick och lade oss igen, steg upp igen 10. Då hade "Drottningen" kissat inne, lite för mörk urin för att jag tyckte att det var ok. Hon hade dessutom kräkts upp både kött och fil. Och vattnet hade hon inte rört heller! Nä, ringde Evidensia i Trelleborg, så där tillbringade vi resten av dagen, kändes det som.

Hennes levervärden var förhöjda, blod i urinen. 38,7 i temp, 9 kg i vikt.

Veterinären vill att hon ska kunna komma ifrån valparna och vila, men det är klart hon kan. Det säger reglementet. 

Det har tagit hårt på "Drottningen" att föda och ta hand om 8 valpar. Dom är idag 16 dagar. Jag brukar vänta tills valparna är 3 veckor fyllda innan jag börjar med fast föda, men här får jag göra ett undantag. Vi börjar imorgon!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards