quipuskennel

Alla inlägg under februari 2020

Av Quipus - 22 februari 2020 23:02

Blivande fodervärden kom och hälsade på med sin väninna. Massor av skratt blev det och mååååånga foton tagna.

Efter dom kört fick hundarna sitt och jag fick stoppat i mig värktabletter och fick vila. Vaknar några gånger, men somnar om. Vaknar och upptäcker att jag missat första halvtimmen av Melodifestivalen............. Såg resten i alla fall och blev glad åt att 7an gick vidare. Hade gärna sett Nanne vidare också...

Av Quipus - 21 februari 2020 23:33

Idag fick dom träffa resten av flocken. Viking var först och när han var klar gav han dom andra tillåtelse att komma in. Alla uppförde sig mycket bra. Aska, som är pappa till kullen, reagerade som jag hade väntat mig. Han gillar mjuka, lena saker. Har kommit på honom med att "hångla" med en bit fleece... När han kom in i hagen till valparna började han gnida kinderna mot den bi-blue tikvalpen. Länge höll han på... Söte gubben...

Av Quipus - 20 februari 2020 21:30

Husse är aldrig sjuk - nästan aldrig i alla fall. Tandvärk räknas kanske inte till sjuk? I alla fall tappade han en plomb för typ 2 veckor sedan. Men omständigheter har gjort att han inte hunnit med att söka sig till tandläkaren. Men i morse tog han tag i det, för natten till idag hade han ont. Han fick en akuttid till Folktandvården i Svedala och han berömde dom jättemycket. Kanske var inte räkningen så kul att betala, men han slipper ha ont nu i alla fall.

Cree8 har fått komma lösa i valphagen på heltid nu. Lådan åkte ut idag och nu har dom hela hagen att härja runt i. Så himla gulligt! Jag lade mig hos dom och berättade en saga för dom. Dom satt och lyssnade på min röst innan dom lade sig ner. Någon somnade längs min mage, en somnade med huvudet på min arm och en låg i min ena hand. Kan man ha det mysigare???

Av Quipus - 19 februari 2020 23:05

Såhär fina pippijåglar har dom gående lösa i parken utanför Biblioteket i Trelleborg:


 

Av Quipus - 19 februari 2020 23:02

Glömde helt bort att tidigare nämnda Xiria blir 2 år idag! Grattis till Xiria, Xanthal och X-Ray!!!!  

Av Quipus - 19 februari 2020 21:24

Fick foton av fina "Svea" idag! Hon är dotter till Xander och Tipi:


     

Av Quipus - 19 februari 2020 21:18

Först ut var Aska, vikt 10,35kg, blev vaccinerad med DHPPi. Veterinären lyssnade och klämde och kände. Hjärtat slog lugnt och tryggt. Veterinären tycktes tycka om honom.

Så "Drottningen", vikt 9,6kg. Togs nytt blodprov. Får väl besked imorgon hoppas jag.

Nästa var Tezla, vikt 4,1kg, blev vaccinerad mot Rabies och fick sitt EU-pass. Förhoppningsvis ska hon bli lite snyggehund och åka utomlands på snyggetävlingar.

Så sist ut var min älskade Viking, vikt 6kg. Han har en knuta på nosryggen, den har vuxit lite... Ska opereras bort i nästa vecka. Jag är jäkligt nervös för vad det kan vara...


Av Quipus - 18 februari 2020 21:59

Vi planerade att köra till Ystad idag, för att handla på ÖoB. Det valde vi ju bort i lördags när vi skulle hjälpa till att leta efter borttappade farbrodern. Men dagens plan försvann. Min värk skrek! Så det blev inget av med detta.

Men dom vanliga sysslorna hanns med, så klart. Nu är allt klart för denna dagen. Hundarna har fått mat. Lite extra pyssel med en ny hund och en extra, men det går.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards