quipuskennel

Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Quipus - 14 mars 2020 22:17

Våra valpars vackra pappa Ashley ze Zlaté hvézdy


     

Av Quipus - 14 mars 2020 22:17

 

Av Quipus - 14 mars 2020 22:03

Valparna har haft besök idag, spekulanter. Mycket trevlig familj som jag mer än gärna hade sålt valp till. Dom ställde många bra frågor och fick massor av skötselråd. Fiffigt av dom... För dom åkte raka vägen till en annan "uppfödare" och köpte en sheltievalp utan stamtavla. Trots mina varningar... Men för all del, varsågod! Slit mina råd med hälsan.


Vi körde till Svaneholm, jag, husse, Aska och Vittra. Där mötte vi upp Bettan och hennes husse. Bettans husse var anlitad som fotograf, då Askepot blev så fint badad och vidgjord av Catarina häromdagen. Sådant måste förevigas! Foto kommer senare.


Husse och jag unnade oss lite utemat idag, Pizzaboden blev det. Husse tog en kebabpizza och jag min vanliga kycklingsallad. Jag tiggde till mig en bit pizza och attans vad god den var! Husse fick kyckling av mig, lika ska det vara.


Hemma igen somnade jag på soffan, efter att allt blivit ompysslat. Vaknade strax innan 21 och fick lite panik. I köket låg en hel kyckling och 2 kg kycklingfilé och väntade på mig. Den hela kycklingen delade jag bara på mitten och in i ugnen. Filéerna stekte jag först och nu ligger dom i en gryta och puttrar.


Hundarna är ute, vädret är otroligt. Valparna har fått sista målet för dagen och busar runt lite. 

Jag känner mig lite irriterad fortfarande över att ha slösat bort min tid och mina råd på några som sedan ringer för att berätta att dom köpt den här andra valpen. Jag har hört flera andra som köpt en icke registrerad valp och senare ångrat sig. Dom har kommit på att dom kanske skulle velat ställa ut lite trots allt. Eller ta en valpkull. Men då får dom väl fortsätta på den banan, helt enkelt. Slöseri med bra valpköpare vad det i alla fall. 


Antar att jag kommer få skit för detta, men jag bryr mig inte. Det är min blogg och jag har mina åsikter.   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards