quipuskennel

Alla inlägg den 16 juni 2020

Av Quipus - 16 juni 2020 21:24

Tittade på inlägget om Aska... Min älskade lille gubbe... Saknar honom så djävla mycket.......

Av Quipus - 16 juni 2020 21:15

Här gick det undan minsann och dar.

Satte in annons på Tezla i morse. Strax efter 10 var den inne. Fick kontakt med flera trevliga människor och som det ser ut nu så flyttar hon till Växjö på torsdag morgon. Ringde snabbt till Evidensia Trelleborg, fick tid för besiktning. KÖÖÖÖR! In med hundarna, Viking och Karlos slogs, Viking fick följa med Tezla till Trelleborg så inget skulle hända medans jag var borta. Vikings vikt 6,85 (minsann!) och Tezla (lite rund) 7,7. Besiktningen gick bra, utan anmärkningstämpel i rumpan. Båda hälsade glatt på alla i personalen. In kom en schanuzer som spände musklerna. DET tyckte inte Tezla om, så den fick sig en utskällning. Maken till fräckhet! Komma in på HENNES veterinärklinik och spänna upp sig! Hoppas din spruta gjorde on, schnauzerskrälle! FNYS!

Hem i flygande fart och vidare in till Skurup, nu utan hundar i bilen (VARMT!). Hämtade Maggan och vi åt kycklingschnitzel med potatismos. Sedan handla. Väl hemma har jag pratat oavbrutet i telefon, så nu är mina öron slut. Svarat på alla 30 som skrivit på Tezla. Det finns konstiga människor... En hade skrivit - Precis en sådan som jag vill ha. Synd det är så långt bort. Mitt svar blev - ok..........

Nu är matningen klar, musiken på hög volym. Hjärnan avstängd och bara koppla av. Det blev nog lite för mycket på en gång detta...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards