quipuskennel

Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Quipus - 20 juni 2020 22:21

Antar att strömavbrottet beror på ovädret och branden i elstolpen. Men kunde dom inte åtgärdat det tidigare idag?

Av Quipus - 20 juni 2020 20:25

Av Quipus - 20 juni 2020 19:39

Men vi börjar från början:

Husse och jag körde till Simlångsdalen igår. Vet inte om jag varit där förut, men tror det. Med oss hade vi Zajva och Viking. Hade egentligen planerat att ta hela gänget med, men vi ändrade oss. Och tur var det, med tanke på vädret...

Zajva uppförde sig mycket bättre än jag förväntat. Hon kan vara lite knepig, tonårsfasoner, men hon hälsade på samtliga människor, till och med barnen!

Viking däremot... Han for iväg med säkra steg och brydde sig inte om att hålla sig runt oss. Kan själv! 
När vi gick in för att fixa med pappersarbete fick vi ta med oss hundarna in. Tur var det! Det blev ett hemskt oväder med ösregn och åskväder. Och inne i huset var Viking allmänt pinsam. Han försökte para det som rörde sig och däremellan kissade han på golvet. Jäkla hund!!!

Med oss hem fick vi i alla fall en ljuvlig liten svart/vit flicka som vi nu döpte till "Nemi", efter en seriefigur som jag fullkomligen älskar. 

I stamtavlan heter hon Tramptass Syster Sol. Jag är så glad att vi fick köpa henne! Hon har nämligen hundar i sin stamtavla som jag så gärna vill ha in. Och hela stamtavlan är helt obesläktad med resten av vårat gäng.

Tack Maria med familj!!!!!!!


På vägen hem tänkte vi att vi måste ha fatt i något att äta. Något traditionellt midsommarfirande blev det ju INTE: Stannade på Subway i Staffanstorp. Stängt... Stannade på Ica i Svedala för att köpa en grillad kyckling. Fanns ingen... Körde till Ica i Anderslöv för att se om dom hade grilland kyckling. Stängt... Första pizzerian i Anderslöv. Stängd... Andra pizzerian ÖPPEN!!! Pizza och kycklingsallad, tack!


Allt flöt på under kvällen och vi gick och lade oss. Vid halvett kom en åskknall som jag nog inte hört så många gånger tidigare i mitt liv. Djävlar vad rädd jag blev!!! For in i famnen på Rune som vilket fruntimmer som helst. Vittra ovanpå! Strömmen gick. Vi sitter lite förvirrade i sängen och försöker samla ihop våra hjärnor. Där säger Rune - vad är det som lyser där ute? Jo, det var ytterbelysningen. Alltså var det bara här inne som strömmen försvann. Men det var bara en säkring, så det löste sig. Inget har gått åt helskotta som tur är. 

Jag ville titta ut och känna om det luktade rök någonstans. Då ser jag att det brinner en bit hemifrån. Tar kikaren och kollar, jo det brinner. Slänger mig i bilen, Rune får stanna hemma och passa hundarna. När jag kommer fram ser jag att det slagit ner i en elstolpe, det brinner i toppen (transformator?). Ringer 112 och hamnar i kö!! Lägger ifrån mig luren och backar undan så jag inte är nära om det skulle hända något. När dom svarar berättar jag vad som hänt och dom kopplar med räddningstjänst i samtalet. Telefonisten ber mig köra upp till väg 101 för att möta upp. Självklart!

Skräckslagen stammar jag fram - kommer dom med blåljus och sirener? Ja, svarar lugna rösten i telefonen. Fan, sa jag... Jag klarar liksom inte det ljudet. Något i min hjärna som inte är överens med ljudfrekvensen, samma sak med helikoptrar. Knäppt ja...

Men det kom en bil från räddningstjänsten, utan sirener. Jag körde före. När vi kommer fram har elden slocknat (vad jag kan se). Jag blev befriad och fick köra hem medans dom jobbade vidare. 

Men det där med att somna efter en sådan sak, det är ju inte lätt. Jag satte mig på sängen och Viking kom upp och gjorde vad han kunde för att lugna mig. Han satt och lutade sig mot mig, tryckte sig mot mig, för att jag skulle känna att han var där. Gullhund! Ditt kissande på Marias golv är förlåtet. 

Somnade inte förrän 3.30-4 och var helt slut imorse. Och Rune skulle till Lomma... Messade Bettans husse som inte svarade. Tog mod till mig och ringde älskade Lotta. Hon har sagt att jag ska ringa, men usch vad det tog emot... Och denna underbara människa bara steg upp, klädde på sig och kom och hämtade Rune. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar henne.

Så idag har jag tagit det väldigt lugnt. Pillat med hundarna så klart, ska strax mata dom. Blir nog tidigt i säng...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards