quipuskennel

Direktlänk till inlägg 18 september 2020

Vicken jävla smäll!

Av Quipus - 18 september 2020 22:51

Det som hände idag var verkligen inte förenligt med mitt kontrollbehov. Hade varit och handlat tillsammans med Bettans husse. Backar ut från parkeringsplatsen, någon milimeter för långt. Där tog det emot och bakrutan krossades med en jäkla smäll. Jag bröt ihop! På riktigt alltså... Klarade inte av att köra därifrån, utan det fick sällskapet göra. Det var inte långt ifrån att jag svimmade av chocken. Och ångesten för att han misslyckats så kopiöst, den kan jag inte ens beskriva.

Som tur var skadades ingen och inget, förutom bakrutan som nu ska bytas, så klart.

Allt flöt på med det som skulle göras efteråt. Anmälas till försäkringsbolaget, boka tid till byte av rutan, städning av bil, tejpning av bak"rutan", hjälp med transport hem efter avlämning av bil, hjälp med transport av husse som ska jobba dagen rutan ska bytas, hjälp med transport för avhämtning av bil efter rutbyte. Allt är ordnat. Bara min hjärna som ska fatta att man FÅR göra sådana misstag. För det får man inte om man är jag. Innerst inne VET jag att jag ställer alltför stora krav på mig själv, det är inte bra, men hur ändrar man på det??

Mitt i allt detta fick jag ett samtal från en så trevlig kvinna, som skulle titta på en valp efter en av mina hanar. Född på annan kennel, alltså. Vet inte ännu hur det gick, men hoppas det gick bra. Hon verkade så seriös och vetgirig, ställde alla rätta frågorna.

 
 
Amisa

Amisa

18 september 2020 23:36

Vissa dagar önskar man att man hade stannat kvar i sängen så man inte kunde ställa till med något! Såna dagar drabbas vi alla av ibland, för vi är bara människor med fel och brister.

Morgondagen blir nog bättre?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Quipus

18 september 2020 23:44

Tack för dina vänliga ord, dom värmde!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards