quipuskennel

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Quipus - 4 juni 2021 21:14

Tro det eller ej; men matte ringde vårdcentralen klockan 8 i morse. Man får uppge att man vill prata med någon som då ringer tillbaka. Det gjorde dom, på lovad tid. Matte berättade att hon har haft hosta i typ 1 år nu och att hon nu är trött på det. Eller det var väl snarare så att hon hostade så illa igår kväll att det gick ett blodkärl och hon hostade upp blod. DÅ blev hon rädd minsann! 9.15 hade hon tid hos doktorn, det hann hon så bra till. Utrustad med ansiktsmask klev hon in till doktorn och blev lyssnad på och stucken i fingret. Ingen infektion, men allt hostade har lett till att luftrören är skitsura på henne och hon fick 2 sorters astmamedicin. Som faktiskt gav resultat.

Framåt sen eftermiddag fick vi hundbesök. Det var Gaia och Ior som kom och hälsade på. Gaias matte Gabriella körde bilen, matte och husse blev tydligen glada för att dom kom och hälsade på. DET blev INTE jag! Jag satte mig och surade i hallen först, men tänkte att kanske ska man vara artig och hälsa då. Gick ju hyffsat bra till en början, ända tills MONSTRET GAIA började JAGA MIG!! Fattar ni hur rädd jag blev??? Jag är typ 32 cm hög och hon är säkert minst typ ungefär kanske 95 cm. Vet inte riktigt, jag har inget ögonmått, men det KÄNDES som att hon var så stor. Jag blev så rädd så jag sprang yappande ifrån henne. Då skrattar alla åt mig!!! Tack för det!! Ja, det gick ju över till sist, men om Gaia tyckte jag INTE.

Matte tog en massa foton, men hon är trött ikväll så det får vänta med uppvisning av foton tills imorgon.

JAG hade i alla fall en mycket ansträngande dag, så jag ska lägga mig tidigt. 

God Natt


Cree

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards