quipuskennel

Alla inlägg den 9 juni 2021

Av Quipus - 9 juni 2021 21:19

Nu har jag bestämt mig för att börja sätta in saker på Tradera. Har ju, som jag skrivit tidigare, en enorm mängd med hundprylar. Massor som jag inte har nytta av. Meningen var att jag skulle ha en hundloppis, men corona satte stopp för det. Och nu har jag vant mig så vid att inte behöva umgås med mer människor än nödvändigt så jag har ingen lust till det längre. Så Tradera får det bli. Är lite mesig bara, är skraj för saker som jag inte begriper mig på. Önskar jag hade haft någon som kunde stötta mig i början, men jag får helt enkelt ta tag i det bara. För många år sedan sålde jag där, men jag har väl blivit mesigare sedan dess...


Något jag har tänkt på också är hur många det är som mår "konstigt" för närvarande. Det sägs ju att det ska ske en stor förändring för många detta året, om man nu är som jag att man tror på universums makt. 

Det handlar mycket om att må bra i sig själv och bejaka sig själv. Något jag arbetar med ständigt eftersom jag blir tillfrågad om att hjälpa till här och där. Ofta har jag svårt att säga nej, men som sagt, arbetar på det. Många sura miner blir det, men det får folk hantera själva.


Jag vill i första hand finnas till för mina hundar. Och mig själv, vilket jag ofta glömmer. Sedan är det så klart husse i familjen.


Vad gäller att ta hand om mig själv så har jag verkligen fått mig en tankeställare i och med hostan som jag haft i över ett år. För det gick upp för mig att jag hållit på sedan innan valborgsmässoafton förra året. Men inte har jag sökt läkarhjälp. Dels för att jag inte ville in på vårdcentralen, eftersom där är så många sjuka. Där tänker jag i första hand på corona. Sedan har jag inte velat ta upp läkartid från de som verkligen behöver den. Korkat, ja...

Detta har lett till att jag hostat sönder mig både här och där. Och energinivån har inte varit på topp. Inte konstigt med tanke på att jag inte syresatt mig som jag ska, Muskelfästen i både rygg, nacke och mage har tagit stryk. Lämpligt när man är fibromyalgipatient...


Nu blir det ju så att jag inte KAN ställa upp för mina medmänniskor, mer än per telefon, närmaste tiden. Detta med tanke på kommande valpningar. Dom som inte kan ta det behöver inte besvära mig alls.


När husse jobbar har jag mycket tid till att fundera över allt möjligt. Även att ta en del beslut, som jag hoppas att jag kommer kunna genomföra.


Jag har dock en mycket kär vän som jag kommer göra allt som står i min makt för att stötta och hjälpa. Du vet vem du är och du är värdefull för mig.


Detta blev säkert ett jätteluddigt inlägg. Jag korrekturläser aldrig innan jag publicerar. Ibland tror jag att jag har skrivit allt jag tänkte, men egentligen bara hälften. Är något otydligt, får man gärna fråga.


Vad gäller min hälsa förresten! Biverkningarna har lugnat ner sig!!! Jag mår mycket bättre i luftrören idag och ångesten och dom andra biverkningarna har lyst med sin närvaro i min kropp. JIPPIE!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards