quipuskennel

Alla inlägg den 11 juni 2021

Av Quipus - 11 juni 2021 20:20

Kände rörelser i Vittras mage idag!!! Tror inte där är mer än en eller två, för tjock är hon inte. Hon är inte lätt att känna på, hon är aldrig stilla. Det spritter av glädje i hela den hunden, alltid lycklig. Svansen går i ett. Lade henne på rygg längs mina ben när jag satt på golvet. Sa jag något så kickade hon med bakbenen och viftade på svansen. Ögonen lyser glatt blåa och munnen i ett stort leende.

Zajva kände jag inget i, men hon är väldigt privat med sin mage. Hon har ju dessutom längre tid kvar än Vittra, 8 dagar för att vara exakt.

I och med att jag kände rörelserna, så blev det mer på riktigt... Varje kull är lika spännande!

Av Quipus - 11 juni 2021 20:14

Vet inte hur många maskiner som har blivit körda idag. 2 hundtvätt i alla fall. Sedan har jag tvättat upp linnen och liknande som legat nerpackat. Tyckte dom luktade lite unket, så då tvättar jag hellre en gång för mycket. Är mycket glad för att tvätta! Önskar mig en tvättstuga med massor av utrustning. 2 tvättmaskiner, 1 torktumlare, 1 torkskåp och så tvättlinor och en fläkt på det. Så måste där vara bänkar där jag kan stå och vika tvätten också, så klart. Var ska jag ha detta? Får nog flytta...

Något annat som fick sig en tvätt idag var en hund; Zajva. Tänkte på det för ett tag sedan; tänk om jag behöver åka in med någon av dom dräktiga till veterinär för kejsarsnitt eller så. Dom luktade inte gott precis... Men det gör dom nu, båda två. Vittra fick sig ett bad för några dagar sedan (har inget tidsbegrepp) och Zajva idag då.

Båda tikarna har fått självtorka, vill inte stimma med en varm fön när det är så förbaskat varmt. 

Annars har jag nog inte gjort något vettigt, tror jag. Matningen är klar och jag har också ätit.

Lyssnar på musik nu och ska leka lite med mitt hästspel Howrse.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards