quipuskennel

Alla inlägg den 5 maj 2022

Av Quipus - 5 maj 2022 19:51

Glömde skriva igår att jag gick igenom Karlos päls. Han hade små fnurror bakom öronen, annars inget.

Idag blev Karlos badad, mycket välbehövligt. Han blev så fin så! Självtorkning ute i fina vädret. Ikväll har jag borstat honom och han släpper en del päls. Trimmade honom runt öronen och tassarna.

Karlos är en mycket tacksam hund att göra vid. Han njuter av att ha ensamtid med matte. 

Efter att jag blivit klar med Karlos tog jag upp Dali på bordet. Han fäller en del han också. Funderar på om jag ska bada honom. Han känns lite torr i pälsen, så det hade kanske inte skadat med lite inpackning. Det får bli morgondagens projekt i så fall.

Hundarna går nu uppdelade i 3 hagar. På baksidan är det Temla, Vittra och Drobna. På gaveln går Cree och Raqqa. Framsidan innehas av Dali, Karlos, Vide och Slända.

Husse berättade att Slända nu har lärt sig att öppna hasparna, som är på utsidan, på grinden. Fick bli en ny lösning. Attans smarta hund!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards