quipuskennel

Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Quipus - 12 maj 2022 17:16

Det blir ett lite tidigare inlägg idag.

När vi tog in hundarna igår kväll hade det regnat. Vittra skulle göras vid inför dagens veterinärbesök. Alla hundarna var blöta, men Vittra hade varit lite mer avancerad. Hon hade grävt...... Hon hade lera upp i öronen...

Ändrade planer, hon fick torka under natten och jag fick göra vid henne på morgonen. Bada henne vill jag inte, då hon löper.

Upp tidigt i morse för att ta itu med eländet. Lerkokor i benens fina mjuka päls. Precis vad man vill pilla med klockan 6 på morgonen. Men jag hade inget val. Till sist såg hon riktigt hyfsad ut.

Hundarna lastades och iväg for vi. Framme i god tid. Vi anmälde att vi kommit och tog in Skye först så veterinären kunde droppa hennes ögon inför ögonlysning. 

Medans vi väntade på att det skulle verka tog vi Vittra och Telma för att vaccinera dom. Telma fick syn på sig själv i spegelväggen och skällde ilsket på denna stiliga lilla valp hon såg. Vittra kråmade sig när hon såg sig själv.

Båda fick sina stick och kunde gå ut igen. Ja, Telma fick vänta en stund så vi såg att hon inte fick någon biverkning av vaccinet. Det fick hon inte. Vittra är ju vaccinerad några gånger tidigare, så där kände vi oss säkrare.

Skye blev ögonlyst utan anmärkning. Vikten låg på 7,5kg. Alldeles lagom för den fina tjejen.

Efter det hjälpte jag till med en parning. Vi fick låna Catarinas pentry. Som tur var. För ute i skogen hade vi inte kunnat vara. Detta då det är militärövningar...

Parningen gick jättebra! Då jag inte fått ett ok från varesig tikägare eller hanhundsägare, så skriver jag inget här vem det är.

På hemvägen lämnade vi hem Skye till sin fodervärd.

Så äntligen hemma igen och ut med hundarna. Dom har varit ute sedan dess.

Fick ett trevligt mail från valpspekulant. Får hoppas att vi kan snickra ihop en efterlängtad valp till dom. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards