quipuskennel

Alla inlägg den 21 maj 2022

Av Quipus - 21 maj 2022 22:09

Fotona är tagna i april, men bättre sent än aldrig.

Hundarna är Vittra och Vide


       

Av Quipus - 21 maj 2022 19:53

Det blev ju ingen loppis idag. Det fanns någon mening med det. En mycket kär väninna till mig ringde i panik. Hennes trefärgade (shetland sheepdog) tik som vi har fött upp hade börjat valpa. Problemet var bara att hon behövdes på jobbet. Hennes man och dotter vågade inte ha hela ansvaret själva. Jag slängde mig i bilen. Inte ska jag gå miste om en valpning!

3 valpar blev det, alla trefärgade. 1 hane, som troligtvis är tingad, och 2 tikar.

Valpningen gick jättebra. Tiken var lugn medförsta valpen kom med rumpan först. Det kan ställa till det lite så den valpen tog tid på sig att komma ut. Dom andra gick det lättare med.

Om någon söker valp, så är där någon tik kvar. Det finns en äldre kull också, innehållande 2 tikar. En trefärgad och en svart/vit.

Jag vill inte skriva ut vem som är uppfödare, då jag inte har fått klartecken än. Men är det någon som är intresserad kan jag slussa vidare.

Av Quipus - 21 maj 2022 10:12

Vaknade klockan 5. Fönstret var blött av regn. Då sätter INTE jag mig på en loppis utomhus. Blir nog inte många köpare heller. Lotta stannade också hemma. Hoppas på bättre väder nästa lördag.

Har smsat med lillasyster nu på förmiddagen. OJ vad jag saknar henne!!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards