quipuskennel

Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Quipus - 25 maj 2022 21:56

Alla hundarna har fått klippt sina klor och pälsarna är kraffsade. Raqqa och Drobna hade tovor bakom öronen, så dom är bortputsade.

Mitt i alltihopa kom PostNord med 2 paket till oss. Vi gjorde en beställning från Matsmart häromdagen, så nu är förrådet av dressing bland annat påfyllt.

Värken är elak ikväll, men det är ju inte konstigt. Det är ju inte så att jag vilar mellan varje hund, utan jag kör på i hundranittio. Plötsligt känner jag att jag har ont i ytterdelen på höger fot. Upptäcker att jag väger över på höger ben, något jag försöker undvika. Dessutom står jag på utsidan av foten (?). Inget ovanligt i och för sig för jag har dålig koll på ben och fötter och har dom gärna i lite alla möjliga konstiga ställningar.

Hundarna har ätit, dom fick kycklingben först och sedan torrfoder i flocken. Idag fick Vittra för sig att hon visst det kan äta kycklingben. Detta har hon och Cree vägrat, så jag har klippt av kött åt dom från benen. Mina hundar är inte alls bortskämda, näääääääääää. Men idag ville Vittra ha ben så det fick hon. Tidigt tecken på dräktighet?

Av Quipus - 25 maj 2022 15:50

Cree den yngre, född i november 2020, har ju stilat på sig lite. Tyvärr är hans öron hopplösa. Har jobbat med dom fram till vi gjorde exteriörbedömningen. Sedan har jag gett upp.


 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards