quipuskennel

Alla inlägg den 10 juni 2022

Av Quipus - 10 juni 2022 23:25

Söta lilla Nowah har börjat löpa, berättar hennes fodervärd. Hon ska dock inte paras detta löp, då hon är för ung. Troligtvis nästa löp. 

Av Quipus - 10 juni 2022 19:28

För ovanlighetens skull blev det Malmöshopping med Rune. 

I Klagstorp hämtade vi paket från Tiny Buddy. På Stora Bernstorp var vi först in på Dogman, där jag skulle kolla en sele som jag blev förtjust i förra gången jag var där. Intresset hade svalnat dock... Hornbach för att handla tuggisar och en plastmatta att ha i valphagen. Vi fick mycket trevlig hjälp av deras proffsiga personal.

Erikshjälpen nästa, där vi handlade lite smått och gott. Det blev även en fika, varsin våffla och dryck till det. Det är ett himla mysigt fik där! Allfrukt och Emmaus Björkå blev nästa. 

Skopunkten, dit har jag velat ha med husse ett bra tag nu. Han vill INTE ha andra skor än sina attans kängor från Biltema. Men NU lyckades jag att få honom att handla inte mindre än 4 par skor åt sig! Jag är överlycklig!

Dollar Store har öppnat på Jägersro Center så det behövde vi besöka. Kattmat följde det med hem därifrån. Utekatterna är inte lika nogräknade som den bortskämda Elvis. Konstigt nog kan han äta av utekatternas mat när han är ute. Serveras den maten härinne rynkar han bara på näsan.

Sista stället var Mangal på Svågertorp. Mat vill vi ju ha i oss. Som vanligt jäkligt gott! Efter maten smet jag upp till Happy Candy, medans husse gick ut och rökte.

Så dags att köra hemåt. Fast först inom Tina i Svedala för att lämna en sak från SweVet.

Det värsta med sådana shoppingdagar är att allt ska in och på plats...

Men nu är vi klara med alla måsten för dagen.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards