quipuskennel

Direktlänk till inlägg 1 juni 2023

Hunderbar dag

Av Quipus - 1 juni 2023 19:50

Packade in allt som behövdes, inklusive valpar, i bilen och for till Linderöd. Där släpptes mina valpar in tillsammans med Malins valpar och dom fick umgås medans vi åt lunch. Kyckling med pasta och sallad..... FAVORIT!!!!!

Så lastades allt in i Malins bil och vi for till Sölvesborg där vi skulle besöka Kämpaslättens veterinärklinik. 

Första gången vi var där och wow så fint där var! Och supertrevlig personal!

Som servade med kompostgaller som valparna kunde vara i och undrade om vi kunde hålla isär vilka valpar som var vilka. Jo, det tror jag nog..... Malins väger max 2 kg och mina väger 3,3-3,9kg...

Underbara Christoffer Martinsen var det som skulle ögonlysa och bredvid honom en veterinär under utbildning; Annika (vet inte efternamnet).

Alla valpar var fria på ögonen och Malins blev dessutom besiktigade och vaccinerade, även det med gott resultat.

Valparna packades in i sina rena burar igen, otroligt nog hade ingen kräkts eller kissat eller bajsat. Hem till Malin, där dom alla fick komma ut i hennes stora hage och sträcka på benen och göra sina behov. Under tiden gick vi in och tog en liten fika.

Så var det dags för mig att packa in mina valpar, minus 1, som blev kvar hos Malin. Snygge Angus ägs numera av Malin och kvar hemma hos oss är flickorna Pixie och Bess. 

Vi har ännu inte kunnat bestämma oss för hur vi ska göra. Pixie stannar här hos oss, men Bess är det inte riktigt klubbat för än. Lutar åt att hon ska säljas med bibehållen avelsrätt, alltså halva ordinarie köpesumman och vi har rätt att ta en kull på henne.

Skulle någon vara intresserad, får man gärna kontakta mig på mail, kommentar här eller telefon. Mail: ufo00alien@homtail.com telefon 0765888072

 
 
Malin

Malin

1 juni 2023 21:01

Det var verkligen trevligt och träffa Christopher Martinsen igen. En fantastisk veterinär med det där lilla extra. Och tack för att jag får förvalta finaste Angus.

http://bjaratrollenskennel.bloggplatsen.se

Quipus

1 juni 2023 21:03

Ja, den veterinären är verkligen något extra. Och Angus också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 18 april 20:44

Hundarna är ute mycket, kommer in och är vårglada. Doftar vår gör dom. Härligt! ...

Av Quipus - Onsdag 17 april 20:33

Bråk i flocken gör att vi måste leta nytt hem åt Alan i första hand. ...

Av Quipus - Tisdag 16 april 21:17

En väninna till mig köpte en longerlina på Landäng i Skurup. Hon valde longerlina framför spårlina eftersom longerlinan var skönare att hålla i. Linan skulle användas till en hund på ca 40kg. Haken gick sönder efter typ ett halvår och hunden kom lö...

Av Quipus - Måndag 15 april 21:28


 

Av Quipus - Söndag 14 april 20:10


Läckerbit en Zimbi, son till Kenzo och Vittra   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards