quipuskennel

Alla inlägg under juni 2008

Av Quipus - 27 juni 2008 08:29

makens födelsedagspresent (några dagar för tidigt, han fyller på söndag). Presenten är en trefärgad collietikvalp som heter Brantastigs Qatalie. Foton kommer dom närmaste dagarna.

Av Quipus - 26 juni 2008 19:58

Hmmm... Det blev visst att se konstigt ut, det där inlägget om Gardenia Garden-valpens icke vara. Här kommer skälet:
Jag är extrem vad gäller stamtavlor och hade missat en känd PRA-bärare i mammans stamtavla. Visst hade jag kunnat köpa valpen ändå, och vara noga med vad jag parar med, men är man petig så är man.

Valpen i sig löper ingen (känd) risk att få PRA. För att en hund ska kunna få PRA måste båda föräldrarna vara bärare av detta anlag.


Av Quipus - 25 juni 2008 22:25

från Gardenia Garden utav skäl jag inte vill gå in på.

Idag har vi haft besök av Kattis och hennes 2 barn, bra socialträning för valparna.


Av Quipus - 23 juni 2008 21:26

min sobel (!!) hane har blivit pappa idag. Utropstecknen inom parentes, eftersom jag ju knappast förknippas med sobel... Men som det är nu, har jag ju Baztian och Zarvo's American Magic Wicca som är sobla. Har jag tur, så kommer även en Gardenia Garden's Sidhe att flytta hit också. Men det är mycket som ska stämma där också...

Åter till Baztian: han blev pappa till 5 små puppisar hemma hos Carin Torvaldsson i Hajom. 2 sobelhanar, 1 sobeltik, 1 trefärgad hane och 1 trefärgad tik blev där. Vid intresse; kontakta Carin: 032042162. Mamma hund heter Hättornas Sibylla S64197/2005 och är efter min "Cree".

Av Quipus - 23 juni 2008 12:11

Jag och en väninna var och hälsade på hos Viktoria igår. Härligt! Pigga glada hundar som alla bara ville att vi skulle klappa just den. Mina favoriter där är Kathimer's Brad Pit och Gardenia Garden's Bride of the Sun (som är efter min "Cree"). Hon har valpar just nu och jag är bara såååååå sugen på en av tikvalparna. Vi får väl se vad ögonstatusen säger.

Ett litet tips till Er som är sugna på en halvvuxen/vuxen hund: kontakta Viktoria. Hon har flera som ska ha nya hem.

http://shetlandsheepdog.se


Av Quipus - 20 juni 2008 13:09

önskar vi alla som läser detta!!

Av Quipus - 19 juni 2008 00:44

Idag har vi haft besök av den underbara Gardenia Garden's Snöflingan. Hon blev parad med Black Chaney vom Ohmtalteufel "Cree". Dom har haft en kull tillsammans förut, vilken bland annat innehöll Gardenia Garden's Karin "Kiwi". "Kiwi" samäger vi med Coolmix kennel.

Denna kullen föds i Gardenia Garden's regi. Vid intresse kontakta:

http://www.shetlandsheepdog.se


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards