quipuskennel

Alla inlägg under mars 2022

Av Quipus - 31 mars 2022 19:45

 

Av Quipus - 30 mars 2022 21:07

"Vår" Tipi har somnat in. Hennes fullständiga namn var Quipus Tipi Nika Suli Atim Cipay. Hon föddes på Alla Hjärtans Dag 2012. 3 kullar gav hon oss: 

Efter St Kildas Black Forest blev det 3 tikar och 1 hane: 

Quipus Uncas Mohtew Atim Nawatin

Quipus Ultravox Mohtew Atim Ohpina

Quipus Ugh-Ugh Mohtew Atim Miyosiw

Quipus Uni Mohtew Atim Ciwew

Alla trefärgade

Av dessa har 2 gått vidare i avel


Efter Coolmix It's Alright blev det en tik:
Quipus Vittra Minos Atim Wepayowew. 

Hon är blue merle, bor fortfarande hos oss och vi har en son, en dotter och en dotterdotter till henne


Efter Xander Ze Zlaté Hvézdy blev det 1 hane och 2 tikar:

Quipus X-Ray Apisci-Kahkakis Machiw

Quipus Xiria Apsici-Kahkakis Naspac

Quipus Xanthal Apisci-Kahkakis Niva

Hanen är blue merle och tikarna trefärgade. Ingen av dessa har gått vidare i avel.


Efter sin tredje kull fick hon ett eget hem, där hon var högt älskad och väldigt bortskämd (med all rätt). Hennes nye husse vårdade henne ömt och jag vet att Tipi har lämnat ett stort tomrum efter sig.


Sov gott, söta lilla surtant.


     

Av Quipus - 30 mars 2022 19:37

Den lilla energi jag har ger jag till hundarna. Sedan är där andra som KRÄVER min energi. Jag ska vara tillgänglig hela tiden, hjälpa här, fixa där. Nu räcker det med det!

Av Quipus - 29 mars 2022 23:00

Är så innerligt trött på min livssituation just nu. Vet vad jag borde göra, men det är inte alltid så lätt. 

Önskar egentligen bara att få leva i lugn och ro med mina hundar. 

Av Quipus - 28 mars 2022 20:30

Först och främst till Skurup för att skjutsa Maggan till Willys.

Nu ikväll har vi varit iväg tillsammans med Lars. Vi åkte till storkhägnet och fotade, foton kommer någon dag. Med oss hade vi Vittra och Vide. På hemvägen stannade vi till vid stenfåtöljerna som finns vid Snogeholmssjön. Foton av dom kommer också någon dag.

Nu är vi trötta, hundarna matade. Vi ska också äta, sedan får det räcka för idag.

Av Quipus - 27 mars 2022 21:58

Fick hjälp idag, så nu har vi ny router. Fiber installerat av IPOnly för 3 år sedan, men sedan fick vi inte mer information. Och jag blev inte färdig till att rota i det. Men nu försvinner det gamla internetet, så nu var jag tvungen att ta tag i det. Snabbt gick det att få hit nya routern. Och så fick vi kopplat in det idag. Tack för hjälpen Lars!

Lars passade på att tvätta sin bil när han var här. Rune tvättade vår fina Pixi.

Har varit på läsning hos en bekant idag, men jag vill inte dela med mig av några detaljer.


Av Quipus - 26 mars 2022 20:12

Vi lastade in Slända och Cree för att ta en tur i Ystad. Vädret var underbart! Loppis på torget, där vi träffade 2 kära bekantingar; Karin och Ewert. Har inte sett dom på evigheter. Av en händelse hade dom hamnat vid sidan om varandra, utan att känna varandra.

Slända och Cree uppförde sig bra. Vi gick uppmed gågatan och sedan bakre vägarna tillbaka. 

Vidare till Öppna Hjärtat, det hör liksom till. Handlade lite småsaker bara. Lidl, där vi handlade kattmaten som Elvis fått dille på. En kladdkaka följde också med. ÖoB för att handla Coca-Cola och Dentastix till Maggans Lilleman.

Till Skurup för att lämna av gottiset till Lilleman. En vända upp till Lars, som bor på samma gata som Maggan. Där bestämdes det att han ska komma till oss imorgon för att fixa lite. Och äta kladdkaka...

Nu ikväll, när allt är färdigt, så vill jag bara gå och lägga mig. Har fruktansvärt ont! Men är nöjd med dagen ändå.

Av Quipus - 25 mars 2022 19:40

Hämtade Maggan på Vårdcentralen i Skurup. Med förhoppningen att få äta våfflor for vi till Centrum Konditoriet, enda kondiset i Skurup. Men se, dom hade inga våfflor.

Nä, då får vi väl äta något annat då, tyckte Maggan. Stannade vid en av dom många grillkioskerna i Skurup. 

En (före detta) bekant arbetar där. Hon demonstrerade sitt misstycke till att vi var där genom att demonstrativt vända oss ryggen och be arbetskamraten ta hand om oss istället. Jaja, det är ok. Jag vet att jag är svår att handskas med. Men det gick bra i många år, då jag till och med blev titulerad som extramamma. Vad som gjort att det tagit slut, vet jag inte. Hade varit intressant att få veta. Kanske är det något karaktärsfel som jag borde göra något åt? Eller inte...

Till råga på allt var maten en total besvikelse, så denna personen behöver inte vara orolig att jag kommer tillbaka. Kycklingschnitzeln var torr och smaklös, potatismoset smakade ingenting. Som tur var hittade jag ett saltkar, så jag fick bättrat på det lite i alla fall. Så smakade det inte förra gången jag åt där. 

Vidare till Dollar Store, Willys och Coop.

Allt färdigt för dagen. Har varit ett underbart väder. Och vår torghandlare är tillbaka för säsongen!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards