quipuskennel

Alla inlägg under mars 2021

Av Quipus - 31 mars 2021 21:33

Har haft Fritz på besök, han behövde hjälp med en sak. Han hade sin privatchaufför med sig, så klart. Och så objektet han behövde hjälp med, så klart. Nu funkade inte det som han skulle ha hjälp med idag, så det fick vara. Men hans chaufför och jag fick pratat en massa.

För övrigt har jag inte uträttat mycket. Har haft hemskt ont. Suttit hos hundarna har jag gjort, i det vackra vädret. Har haft ytterdörren öppen någon timme, så huset blev lite luftat. Hundarna uppskattade det, då hade dom tillgång till sina fina sängar i hallen.

Av Quipus - 30 mars 2021 22:04

Efter att ha varit i Skurup och handlat satte jag mig på trappan med hundarna. Tog med en borste och dom kom fram en efter en och ville bli lite slarvborstade. Nästan alla fäller, mer eller mindre. Mycket bomaterial till fåglarna!

Av Quipus - 29 mars 2021 21:38

Körde till Malin idag för att hjälpa Fritz med en sak. Men innan det blev vi bjudna på spaghetti och köttfärssås av Malin, tack tack!! Så gott! 

Sysslan med Fritz gick bra.

Vidare till kennel Dolly för att hjälpa till med samma sak där, men det gick inte.

Mer har det inte blivit gjort idag... Värken är elak, så jag däckade i soffan. Skönt...

Av Quipus - 28 mars 2021 22:55

Kennel Dolly var och hälsade på. Med sig hade dom Quipus Alan Walker från Cree8-kullen, han kallas numera för Sonny. Och så lilla söta Dali-dottern som jag inte vet vad hon heter. I stamtavlan heter hon Dolly De Lydia. 

Så klart kom kameran fram:


                   

Av Quipus - 27 mars 2021 20:15

Både jag och husse har haft slöläge idag. Det behöver man tillåta sig, det vet jag. Idag har jag inte ens haft dåligt samvete för slöheten, det är ett stort framsteg.

Hundarna har inte heller legat på någon högre växel. Nu är dom matade och ska få ut en vända till. 

Av Quipus - 26 mars 2021 21:30

Hämtade Maggan och for till Munkahill. Det var mest Maggan som var på, men visst är det kul att titta på blommor. Men handla, nä det vet jag inte. Det var vad jag sa till husse i alla fall... Med mig hem hade jag en hel låda (24 stycken) penseer i alla möjliga färger och kombinationer. En alldeles egen regnbåge!  

Vi handlade lite annat också, i Skurup.

På vägen hem från Skurup stannade jag vid nyöppnade Timotej & Andersen. Deras tidigare butik låg i Vellinge, så det var inte så många gånger jag var där. Nu har dom flyttat till Skurup, superfina lokaler. Dom hade lite smygöppning så jag smyghandlade B-vitamin. Skulle haft fler saker, men glömde bort det just då.

Hemma igen så tog jag hundarnas aktiveringskulor och fyllde på. Ja, det är inte bara kulor, lite annat också. 8 stycken blev det totalt. Det var verkligen uppskattat!

Måste ju berätta: I morse gick jag ut och tog in det vackra vädret i lungorna. Ställde mig på trappan i bara t-shirt och tights och njööööööt. Blundade och sträckte på mig, så skönt. När jag öppnade ögonen igen stod hela flocken på 8 hundar och tittade på mig. Hmmm, matte beter sig udda. Vi står här och vaktar henne tills hon är klar. Sötnötarna...

Av Quipus - 25 mars 2021 21:13

Av Quipus - 24 mars 2021 21:04

Det fick bli kloklippning och lite allmän pälskraffs innan sovdags. Alla uppförde sig bra. Fjantigast var nog Zajva...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards