quipuskennel

Alla inlägg under januari 2018

Av Quipus - 31 januari 2018 18:39

Idag blev jag färdig till att sätta in valparna på SKKs salusida. Bara några timmar senare dyker en mycket trevlig intressent upp, så nu är Whisper tingad. Han ska bli Stockholmskille, flyttar i slutet av februari. Alltså får vi njuta av lille godingen lite till  .

Av Quipus - 30 januari 2018 22:23

Inga större händelser idag heller. Förutom att Bring var här med ett paket, innehållande material från Doggy, som ska lämnas med valparna när dom flyttar.

Av Quipus - 29 januari 2018 20:06

Dagen har inte innehållit några större sensationer, bara det vanliga (vilket är en hel del egentligen).

Det är idag ett år sedan Ior flyttade in. Lille söte pojken, som nu börjar bli vuxen.

Av Quipus - 28 januari 2018 16:25

Idag har valparna haft besök av Mari, Jeanette & Håkan. Alltid lika kul när dom är här. Dom hör till dom människorna som jag faktiskt tycker om. (Ta det inte så bokstavligt). Valparna hade varit i hela huset och busat, så dom var lite slöa. Men dom är ju mer klappbara då.


Men dagen började stressigt. SoFiN ville inte starta. Batteriet var DÖTT. Fick snabbt ringa Bettans husse, som kom och lånade ut sin bil, TACK! Körde Bettans husse och Bettan hem till Skurup, fortsatte sedan färden till Lomma för att lämna av en lindrigt försenad husse till sitt jobb. Så in till Malmö, Biltema, för att köpa nytt batteri till SoFiN. Ringde min bilmekare från klockan 9 (stackaren...) och till sist ringde han tillbaka. Han kom hit och bytte batteri  , han är bara bäst!!!

Av Quipus - 27 januari 2018 20:18

Idag åkte vi och hälsade på Bea på kennel Banksia. Hon har valpar... Som om vi inte får nog av sådana här hemma...

Av Quipus - 26 januari 2018 23:06

Ja - Ju mer jag lär känna människan, desto mer älskar jag min hund. 

Jag har av en person blivit omnämnd som en kärleksfull misantrop, kunde inte sagt det bättre själv. 

För X antal år sedan köpte jag en tikvalp av en väninna, tiken var efter min egen Rudolph Valentino. Eftersom jag hade hundar nog ändå, så satte jag henne hos fodervärd. Där rönte hon STORA framgångar inom agility med sin mycket duktiga förare. 

Jag tog en kull på denna tiken, hon ligger bakom vår vackre Ior.

Fodervärden ville så hemskt gärna ha en hund till från mig och körde lite "tjatkampanj". Till sist gav jag upp, dom fick ta min fina blue merle tik på foder.

Så gick jag in i väggen och uppfödningen lades vilande. Många av mina "vänner" försvann, istället för att hjälpa. Men det är klart, det är inte helt lätt att få tag i en människa som drar sig undan. Inte har man någon skyldighet till detta heller. Men som vän kanske man kämpar lite extra? 


Lusten att ta upp kenneln igen kom för snart 3 år sedan. Jag hade mina linjer kvar, så jag kunde fortsätta på dom. Tack vare det så har jag sjunde generationen här nu.


Jag har genom åren fått hälsningar från ovan nämnda fodervärd. Det har värmt. 


Nu hade någon skrivit på Facebook (denna djävla sekt) att dom ville ha tips om shetland sheepdogkennel. Min lillasyster hade skrivit mitt namn och mitt kennelnamn som svar. Döm om min förvåning när ovan nämnda fodervärd hade skrivit att det var ABSOLUT inget att rekommendera. 
Vad ger denne fodervärd rätt att skriva något sådant? Vi har inte haft med varandra att göra på flera flera år. Hon kan omöjligt ha något ont av mig.


Jag tycker det är underbart att ha hundar omkring mig, valpar är så kul att föda upp, men människorna (dom flesta) hade jag lätt kunnat vara utan.

Jag har haft lyckan att hitta 2 trevliga valpköpare till 2 av valparna, förhoppningsvis dyker det upp 2 till. Men jag bekymrar mig inte så mycket. Dom hittar sina hem förr eller senare.


Men fy skäms, ni som rent ut sagt mobbar. Dessutom på ett forum som jag inte själv kan försvara mig i. Men eftersom mina riktiga vänner alla har Facebook, så får jag faktiskt reda på saker och ting ändå.

Nu hoppas jag att inte alla människor tar illa vid sig av vad jag har skrivit. Det är endast ett fåtal människor som behöver känna sig träffade och dom vet säkert vilka dom är själva.


Förlåt, behövde verkligen kräka av mig detta. Nu ska jag roa mig med mycket mer intressanta sysslor - nämligen mina underbara hundar.

Av Quipus - 26 januari 2018 11:15

Idag fyller jag, Xander, år. Jag blir 3 år. Matte passade på att fotografera mig igår, när husse var hemma. På det viset slapp jag försöka mig på en selfie. Dom blev ju inte så lyckade förra året...

Slick i örat!
Xander

 

 

Av Quipus - 25 januari 2018 23:17

Fullkomligt vidriga att fotografera... Dom sprang iväg, rörde sig, gjorde miner, men till sist så. 


Windy tik svart/vit TINGAD


   


Wizzle hane bi-blue TINGAD


   


Wizzka tik blue merle STANNAR


   


Whisper hane bi-blue TILL SALU


   


Wilse hane svart/vit TILL SALU


   


Willow tik svart/vit STANNAR


   



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards