quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2021

Av Quipus - 31 augusti 2021 20:07

SOm vanligt börjar vi med den äldste och går neråt i ålder. Karlos, Dali, Vittra, Panda, Timjan, Slända, Vide och åh nej... Nu är det Cosmos tur... Lite smått ångest, då vi blev varnade för att röra vid hans fötter. På med munkorg, för säkerhets skull. Upp på bordet och så tar jag vänster framtass. Väntar på explosionen. Varnar husse, så han ska vara beredd. Och...............................................
.................... Inget händer!!!! Jag masserar tass efter tass, klorna låtsasklippte jag, dom var fina. Inte en reaktion... Lite antiklimax liksom. Han fick stå kvar på bordet en stund och så tog vi av munkorgen. Jag pillade på tassarna även utan munkorg på. Fortfarande igen reaktion. Kände vi oss nöjda eller???

Ner med honom och upp med Cree, Raqqa och slutligen Drobna.

Sedan matning och nu har vi ätit också. Ska sitta vid datorn en stund, blir nog tidigt i säng. Men jag är jäkligt nöjd!!

Av Quipus - 30 augusti 2021 19:20

Har inte gjort mycket idag. Behövde helt enkelt en sådan dag. Vide fick sig en omgång med borste och kam, lossnar fortfarande mycket. Sedan satte jag mig på trappan och lät dom andra välja själva om dom ville bli lite raffsade i pälsarna. Alla utom Timjan kom fram. Till och med Cosmo ville ha lite kraffs.

Har pratat med Catarina i ett var omgångar idag. Fick avhandlat en hel del.

Nu väntar jag på att min mat ska bli klar. Hundar och katter är avklarade.

Av Quipus - 29 augusti 2021 20:31

Samma hundar fick följa med idag också. Vi fyndade massor! Och dessutom köpte vi Åkes Papper, så klart.

3 loppisar till besöktes på hemvägen.

Nya hundarna verkar bo in sig bra. Panda (hanen) har verkligen blivit en i gänget, medans Timjan (tiken) inte är lika glad för att vara här. Men det lossnar nog. Hon ska ju inte stanna, utan vi inväntar löp och då ska hon paras för ägarens räkning. Valparna kommer födas hos tikens ägare.

Cosmo utvecklas som jag har väntat mig. Han är en glad och busig tonåring. Har fortfarande lätt att gå upp i stress, men det har blivit så mycket bättre. Han tar gärna till lite naffsande när han blir glad. Inte så det gör ont, utan bara för att "hålla handen", typ. Leker glatt med både valpar och vuxna. Hoppar in i bilen själv. Fortfarande lite problem med separationsångesten, men även den har blivit mycket bättre.

Fått rapporter om Zajva, som trivs bra i sitt nya hem. Känns underbart, verkligen!!

Av Quipus - 28 augusti 2021 19:52

Sulle vara byaloppis i Anderslöv idag. Vi stoppade in Cosmo, Dali och Vittra i bilen och körde dit. Men där var inte många som trotsade vädret. Med oss hem fick vi några mjukisdjur till hundarna.

Vidare till Skurup för att handla. Apoteket, Dollar Store och Jem & Fix blev besökta och vi fick med oss det mesta vi hade planerat. Missade bara en sak, som inte var hela världen.

Hundarna är matade och vi väntar på att vår mat ska bli färdig. Kycklingfilé och pommes frites.

Av Quipus - 27 augusti 2021 22:03

Idag har det varit full rulle! 
Började med att jag hämtade husse vid tåget i Skurup. Med mig hade jag Cosmo och Vittra. Cosmo hoppade in i bilen själv idag också!

Sedan förberedde jag pappren som skulle med till var hund.

Första besökarna var kennel Dolly. Dom skulle hämta Dustin och Daphne och lämna 2 hundar till oss. Dels Happy Panda; en svart/vit sheltiehane. Men också en trefärgad tik vid namn Timjan. Timjan ska vara här ett tag för att vi förhoppningsvis ska få igång ett löp och därmed parning. Miljöbyte kan påverka, så det är vad vi hoppas på.

Happy Panda fann sig snabbt till rätta, men Timjan var inte lika lättcharmad. Men det kommer förhoppningsvis.

Nästa besökare var Susanne som äntligen fick hämta hem sin efterlängtade Zajva. Zajva har gett oss en underbar dotter; Drobna. Zajva passar inte i flocken, så därför fick hon ett nytt hem hos Susanne.

Matningen ikväll gick tämligen lätt. Lite förvirringar var det, men det är ju nya rutiner för Happy Panda och Timjan. Men det brukar ta någon dag, så är det tillrättat.

Nu har även vi fått mat i oss och vi känner oss trötta efter dagens aktiviteter.

Vi är så glada över att kunna kalla kennel Dolly för våra vänner, underbara människor!!!
Och vi är lika glada över att ha funnit Susanne, som då fann Zajva. 

Av Quipus - 26 augusti 2021 17:52

Hon får ha ett eget inlägg så jag lättare kan hålla ordning på det. Hon ska inte paras detta löp.

Av Quipus - 26 augusti 2021 17:48

Det är hundens dag idag och det firar vi med regn...

Körde husse till Skurup imorse. Tog med mig Cosmo och Vittra för att köra vidare till Svaneholm. Cosmo har inte varit där tidigare, men han tycktes gilla det. Tyvärr blev det en superkort runda, eftersom astman satte stopp för längre promenad. Får väl inse att jag är sjuk då...

Tillbaka till bilen, där Cosmo hoppade in själv!!! Duktig!!!!!

Har mest lullat omkring här hemma annars. Ringde till SLU, för nu har dom 15 dagarna gått. Men testerna är inte klara än... Suck... Är ju så nyfiken!

Tror jag ska lägga mig tidigt ikväll. Stor dag imorgon. 3 hundar flyttar ut och 2 flyttar in.


Av Quipus - 25 augusti 2021 17:51

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards