quipuskennel

Alla inlägg under oktober 2021

Av Quipus - 31 oktober 2021 20:34

Vi fortsatte vara lite hundflitiga. 

Tango 10½ vecka 28cm, klippte klorna också

Drobna 4 månader 27cm, klippte klorna och limmade öra

Raqqa 4 månader 31cm, klippte klorna och tränade lite extra på bordet. Till sist stod hon riktigt snyggt!

Cree 1 år 33 cm.........., limmade öron. Han är alltså färdig på höjden nu och är bara 2 cm högre än sin syster Raqqa...

Nowah 11 månader 31,5cm, limmade öron. Tror hon är rätt färdig på höjden hon också.

Av Quipus - 31 oktober 2021 18:08

Soptippen var första projektet för dagen. När det var avklarat körde vi inom Matöppet i Anderslöv. Ibland har dom varor till nedsatt pris på grund av kort datum. 3 burkar mandarinklyftor och ett stort paket salami hittade vi.

Sedan blev det hundpromenader. Jag började med Karlos, Vittra och Cosmo. Husse tog Vide och Panda. Ner till plattan och tillbaka. Hem och byta hundar. Husse tog Slända och Cree, jag tog premiärtur med Nowah. Nowah tyckte det var lite otäckt, men pinnade på, på höger sida. Det får jag korrigera senare. Strävar efter att utöka antalet hundar per promenad och då vill jag att alla ska gå på vänster sida. Med dessa 3 gick vi ner till Björk och tillbaka.

Sedan har vi sorterat strumpor och lagat köttfärssås.

Nu är hundarna matade och husse kokar pasta.

Cosmo och Vide har ikväll fått M.

Av Quipus - 30 oktober 2021 18:50

Samma tik som förra gången. Det blev flera dagar emellan, men det gick bra idag ändå.

Promenerat med Cree och Slända. Slända är så glad och pigg. Cree likaså; men han visar det på ett speciellt sätt. Han nynnar medans han går. Svansen högt och sakta vajande medans han nynnar på en liten melodi. Knasboll...

Av Quipus - 29 oktober 2021 21:17

Hundarna har varit ute mycket idag, vädret har varit underbart.

5 hundar har blivit promenerade med också; Först Cosmo och Vittra i morse, när jag kom tillbaka från Skurup. Sedan Dali, för sig själv. Han är lite speciell, så det får bli ensamma promenader för honom. Han tycker INTE om att lämna hemmet... Sedan tog jag Vide och Karlos och gick en lite längre runda. Fick i början av promenaden byta till halsband istället för sele på Vide, för han drog i kopplet. 

Annars har det varit det vanliga, inga större katastrofer. Jo, förresten! Strömavbrott! Men det var precis när jag skulle gå iväg med Dali och sedan med Vide och Karlos, så det var inget jag led av precis.


Av Quipus - 28 oktober 2021 21:52

Willys har öppnat i Skurup! Vi var där nu ikväll tillsammans med Bettans husse. Gjorde många fynd.

Annars har det inte hänt så mycket.

Jo förresten! Tangos bror Arne har fått ett hem. Underbart söte lille svartvite killen flyttade låååångt iväg, tror det var Falun.

Av Quipus - 27 oktober 2021 19:23

Mer info om tiken när/om tikägaren tycker det är ok.

Av Quipus - 26 oktober 2021 19:45

Av Quipus - 25 oktober 2021 18:40

Har tillbringat mesta delen av dagen med mina bästa vänner; hundarna. För övrigt har jag inte behövt träffa någon alls. Precis vad jag behövt. Ont som attan har jag, men det är väntat.

Gick ut med flocken och öppnade till gräsmattan. Tänkte att dom kunde härja där medans jag ägnade mig åt hundbajsplockning. Nope! Alla skulle umgås med mig! Kände mig helt klart speciell. 

Efter samlandet gick jag ut på gräsmattan och satte mig på pallen. DÅ kom hela flocken ut där. Busade och åt gräs. Vittra blev arg på Cosmo för han lekte för hårt med Slända. Vittra tog tag i problemet och motade bort honom från Slända tills han hade lugnat sig. Cosmo gav sig sedan in på att försöka leka med Nowah, men hon tyckte inte alls om det. Då kom Vittra som en kanonkula och rammade honom i sidan. Glad att hon tagit henne till sig. Vittra kan vara lite svår med tikar annars.

Matningen är klart, hundarna är ute. Jag funderar på om jag ska äta eller ej,,, Lutar åt nej...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards