quipuskennel

Alla inlägg under november 2016

Av Quipus - 27 november 2016 20:20

Idag var vi i Skurup på årets julskyltning. Vi denna gången var husse, matte, min pappa Troll och så jag då; Vittra. 
Innan vi åkte iväg var jag tvungen att fixa till mig, hade lite fnurror i pälsen bakom öronen. Men det gick rätt bra. Pappa Troll blev också uppiffad.

Inne i Skurup mötte vi dagishunden Bettan och hennes husse. Med oss hade vi även en av husses klienter. Troll har träffat honom förut och blev så glad över att han skulle med. Jag gillade honom direkt!!
Vi började vid torget och gick ner med gågatan. Det hade inte hunnit sätta igång riktigt än, men det var en hel del aktivitet. När vi var i slutet av gågatan och skulle svänga höger runt hörnet, kom det 3 jultomtar ångande i full fart bakom oss. Matte, som jag gick med i koppel, hann tänka tanken - vad tänker Vittra om detta? 3 rödklädda och skäggbeklädda människor i full fart. JAG ÄLSKADE DOM! Snabbt stoppade jag ena tomten och frågade vad jag skulle få i julklapp. Fick dock inget svar...

Vi fortsatte vår promenad och vi blev stoppade flera gånger. Men det är klart, ser man ut som jag gör så... Dessutom var ju min ack så söta pappa med också. Klart folk blev förtrollade!!!

Matte var duktig, handlade nästan ingenting. Men så stod det ju en skolklass och samlade pengar till en skolresa. Och matte som är så barnkär(?????????????) var ju snäll och köpte 10 lussekatter av dom. Men det var faktiskt det enda hon handlade! Hon hade ett gott öga åt en tomtedräkt åt mig, men den var DYR; 300:-! Pust, vilken tur!!!

Tillbaka vid torget hade husse med Troll hunnit i förväg, så matte och jag tog en sväng på Lions julmarknad. Tur var det ju att jag var med, för en ambulans kom körande med blåljus på. Matte fixar inte sådant, så jag fick ställa upp och trösta henne. Efter det blev jag så trött, så jag somnade i mattes famn. På det viset slapp jag gå tillbaka till bilen, gjorde mig seg som tuggummi och matte kunde bara inte begära av lilla mig att jag skulle gå mer.

Så in i bilen med oss allihop och vidare till Anderslöv. Matte och husse skulle skriva på för anslutning till fibernät. Under tiden låg jag och Troll nedbäddade i bilen på och under filtar, jättemysigt. 

När vi sedan kom hem somnade vi i soffan allihop! Nu är vi vakna igen och jag måste ila iväg, naturen kallar...

Adventsgläfs från Vittra

Av Quipus - 23 november 2016 23:13

orionsblogg.bloggplatsen.se


Inlägget som heter vissa följare får man se upp med

Av Quipus - 18 november 2016 18:41

Nä, här är lite slött just nu, på hundsidan i alla fall.

TURe ska till Tobias imorgon, men bara för att få vinterdäcken på.

Husse har fått 2 klienter till, han är kontaktperson åt dom.

Vi fick ikväll tummarna loss till att sätta nya telefonerna på laddning, så vi kan börja använda dom. Så nu är vi så långt i alla fall.

Matte har börjat läsa ny bok; Liftarens Guide till Galaxen. Den följer med i bilen när matte väntar på husse när han utför diverse sysslor. Idag vad matte rädd att någon skulle komma och spärra in henne. Hon sitter i bilen, djupt försjunken i sin bok och brister plötsligt ut i gapskratt. Men ingen tycktes se henne, stackars Svedalabor att bli drabbade av detta. Boken är i alla fall underbar!
Vid tangenterna ikväll är det Tipi, som arbetar hårt!

Av Quipus - 16 november 2016 23:01

    

Av Quipus - 10 november 2016 23:25

Hoppas det funkar, vet inte hur man gör riktigt...


https://youtu.be/GKSRyLdjsPA


Redigerat, för att lägga till vilken låten är, så kan den som är intresserad själv söka på YouTube:

Sia - the Greatest

Av Quipus - 8 november 2016 21:21

  

Av Quipus - 8 november 2016 19:12

Kallt som attan! Hundarna tycker det är kul, som vanligt. Känns som om det inte spelar någon roll vilket väder det är för dom. 

TURe är nu lagad och ombesiktigad, så nu är det ett år kvar till nästa vånda.

Min nacke är fortfarande ajjig, ska till sjukgymnast imorgon. 

På torsdag ska "flickorna" till veterinären för att bli vaccinerade.

Bettans husse messade för en stund sedan och frågade om det börjat snöa här än. Det har det tydligen börjat med i Skurup, som ligger en mil härifrån. Skurup får mer än gärna behålla snön!!!

Xander har haft ännu en flickvän på besök, men vem det är håller vi hemligt tills tikens ägare går ut med det.

Av Quipus - 1 november 2016 12:45

Det var långt mellan löpen denna gången.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards