quipuskennel

Alla inlägg under februari 2021

Av Quipus - 28 februari 2021 21:41

Ingen tv som för oljud så nu blir det musik dygnet runt istället. Har säkert haft denna här inne innan, men den tål att upprepas. Och Nina Hagen KAN man inte få nog av...


Av Quipus - 27 februari 2021 21:24

Hämtade husse i Lomma, från jobbet. Hade med mig Viking och Vide. När jag kom fram var husse ute tillsammans med D som han jobbar hos. D sitter i rullstol, så jag tyckte det var intressant att se hundarnas reaktion på denna pryl. Jag var rätt säker på att Viking skulle ta det med ro, vilket han gjorde. Men Vide förvånade mig stort! Han gick raka vägen fram och ställde sig med framtassarna i Ds knä. Många gånger gjorde han det till och med. Stolt över mina hundar.

Det kom ut en kvinna med sin lilla "topfsvipa", en luddig liten hund. Den var rädd för hundar och visade det genom att fara på och bära sig illa åt. Jag frågade ägaren om hennes hund kunde få lov att nosa på Vikings bak, så den fick se att det finns hundar som kan bära sig åt ordentligt. Det gick mycket bra, den nosade nyfiket på Viking, flera gånger.

Efter det körde vi och handlade och åt lunch på Mangal.

När vi kom hem hade på box från Canal Digital gett upp. Vila i frid... Ringde Canal Digital och den går inte att rädda... Ny är beställd, hoppas den kommer snabbt.

"Såg" Melodifestivalen i datorn, ljud i bluetoothhögtalaren. Det var helt klart bland det värsta jag har hört! 

Husse har satt upp hyllorna i valphagen!!! Jag är sååååååååååååååååååååååååå glad!!!
Nu lyssnar vi på Alan Walker för att rena våra musiköron...

Av Quipus - 26 februari 2021 20:47

Men hon ska ner till Raleb i nästa vecka igen. Där är lite som måste göras vid och så en ombesiktning. Attans... Men jag hade väntat mig det.

Har tillbringat mycket tid i telefon idag... 

Av Quipus - 25 februari 2021 21:49

Pixi är i Trelleborg, får tillbaka henne imorgon.

Lilleman mår bra efter kastreringen.

Allt annat flyter på som det ska.


Av Quipus - 24 februari 2021 22:38

Så känns det just nu. Ingenting jag ber om att få gjort blir genomfört. Har bett om hjälp från ännu en person, som jag nog tycker står i tacksamhetsskuld till mig. Men nä, det blir fortfarande inte gjort. Det jag för närvarande väntar på mest är att få upp hyllplanen. Skenorna och konsollerna är på plats... Hyllorna hemköpta. Dock inte några skruvar, för det var en viss person SÄKER på att vi hade. Eller hur????

Nä, blir trött, för jag sitter fast. Behöver ha upp dom där 4 hyllorna för att kunna komma vidare i mitt ommöbleringsprojekt. Det ligger saker överallt och jag får PANIK!!!

Av Quipus - 23 februari 2021 21:04

Jag var chaufför åt Maggan och hennes Lilleman. Lilleman skulle kastreras på Evidensia i Trelleborg.

Maggan frågade upprepade gånger hur mycket ingreppet skulle kosta och frågade också om det kunde tillkomma några extra utgifter. Nej, fick hon till svar, var gång.

Vi gick i Trelleborg medans vi väntade på att han skulle bli klar. Äntligen ringde dom och sa att NU är han klar. Lättast är att göra upp betalningen först. Då fick Maggan veta att det blev 500:- extra eftersom han var så stor. Maggan hade upplyst vilken ras det gällde och ja, dom är stora. Men att komma med ett påslag i efterskott gjorde att nu får det vara nog.

Jag har varit i bråk med dom ett antal gånger och dom kommer med alla möjliga konstiga svepskäl. Nu blir det att leta upp annan veterinär (men jag har redan hittat!!). 

Kommer sakna vissa personer på Evidensia Trelleborg, men vi får väl se om vi kan fortsätta ha kontakt.

Av Quipus - 22 februari 2021 19:55

Från en av mina favorit Disney-filmer


Av Quipus - 21 februari 2021 19:38

Det var länge sedan vi hade dom framme till flocken. Cree har haft sin boll inne hos sig och använt den mycket, men resten av flocken har inte haft sådana på ett bra tag nu. Alla lekte glatt med dom 5 prylarna vi lade fram. Vide var nog mest på, tätt följd av pappa Viking. Dali stod mest och såg förvirrad ut, men det kommer säkert igång med honom också. Vi lovade oss själva och hundarna att vi ska vara mer flitiga med det nu.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards